11 листопада 2020 року на базі Науково-методичного центру вищої та фахової передвищої освіти відбулася Міжнародна науково практична конференція. Модератором планарного засідання та роботи секції «Сучасне цифрове освітнє середовище: стан, проблеми і перспективи» була Ольга Пінчук, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України.
Учасники конференції (біля 500 осіб) – представники Державної служби якості освіти України, Міністерства освіти і науки України, Директорату розвитку цифрової інфраструктури Міністерства цифрової трансформації України, Київського університету імені Бориса Грінченка, Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, факультету інформаційних технологій НУБіП України, Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти, НТУ України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Інституту підвищення кваліфікації педагогічних працівників по Жамбильській області, м. Тараз (Республіка Казахстан), Інституту цифрових технологій Талліннського університету (Естонія), Університету прикладних наук Вайенштефан-Тріздорф (Німеччина), Вроцлавського природничого університету (Республіка Польща), видавництв, громадських організацій коледжів, ліцеїв, шкіл та закладів вищої освіти України.
Біля п`ятдесяти спікерів конференції, серед яких Юрій МАЦИК, директор директорату розвитку цифрової інфраструктури Міністерства цифрової трансформації України, Олександр ЯКИМЕНКО, перший заступник голови Державної служби якості освіти України, Наталія МОРЗЕ, доктор педагогічних наук, професор кафедри комп’ютерних наук і математики Київського університету імені Бориса Грінченка, та біля п`ятиста учасників, які працювали онлайн, обговорювали проблеми, що виникли під час підготовки фахівців в умовах світової пандемії COVID-19, механізми підготовки фахівців у закладах вищої та фахової передвищої освіти України за змішаною та дистанційною формами навчання, якість підготовки фахівців в умовах пандемії, проєкти для студентів та випускників за участю роботодавців з метою побудови нової генерації молоді, стратегію розвитку бібліотечної справи в Україні та організацію роботи бібліотек у сучасних умовах, проєктування та створення якісного електронного освітнього контенту, цифрову безпеку та комунікацію в онлайн.
У державі розроблена програма розвитку цифрової економіки, шлях до якої пролягає через використання та споживання інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій. А рушійною силою є людський капітал, тобто знання, таланти, навички, вміння, досвід, інтелект людей, яких готують до життя у цифровому суспільстві науково-педагогічні та педагогічні працівники, розробники сучасних засобів навчання, електронних платформ, ресурсів.
В Україні потреба в електронних освітніх платформах та якісному контенті для їх наповнення спонукає педагогічну спільноту до прискорення проєктування та створення електронних освітніх ресурсів, які б задовольнили виклики сьогодення, адже ситуація досить складна – сучасний студент не забезпечений якісним електронним освітнім контентом у повному обсязі.
Учасники конференції не вирішили усіх проблем, але визначили кроки та напрямки нашої подальшої роботи з цифровізації освіти.
Організатор конференції – Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти. Співорганізатори: Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Національний університет біоресурсів і природокористування України, Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти, Університет прикладних наук Вайенштефан-Тріздорф (Німеччина), Вроцлавський природничий університет (Республіка Польща).
Організаційний комітет вдячний усім учасникам конференції за активну роботу: спікерам, модераторам Ользі ПІНЧУК, кандидату педагогічних наук, заступнику директора з науково-експериментальної роботи Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Вікторії СИДОРЕНКО, доктору педагогічних наук, професору, директору Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти, та Олені КУЗЬМІНСЬКІЙ, доктору педагогічних наук, доценту кафедри інформаційних систем і технологій НУБіП України, які були зв’язуючою ланкою у віртуальному просторі конференції.
Пленарне засідання і Секція 1 «Сучасне цифрове освітнє середовище стан, проблеми і перспективи»
Секція 2 «Цифрові освітні ресурси та сервіси проєктування, розробка, методика використання»
Секція 3 «Розвиток цифрової компетентності педагога професійної і фахової передвищої освіти в умовах діджиталізації: цифрові можливості, трансфер знань, інтеграція із цифровою економікою»