Workshop «Що і як в освіті в умовах воєнного стану?

Workshop «Що і як в освіті в умовах воєнного стану?

За ініціативи Інституту цифровізації освіти НАПН України в рамках програми спільної діяльності НАПН України та МОН України 28 квітня 2022 року відбувся широкомасштабний всеукраїнський семінар на якому були підняті актуальні питання організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану. На захід зареєструвалося 1968 педагогів – технічно змогли долучитися 420 осіб.

З вітальними словами до учасників заходу звернулися:

Литвинова С., д-р пед. наук, с.н.с., заступник директора Інституту цифровізації освіти НАПН України, м. Київ; Баженков Є.В., к-т наук з фізичного виховання, директор ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»; Мельник О., к-т пед наук, начальник відділу науково-методичного забезпечення інтеграції у європейський освітній простір ДНУ Інститут модернізації змісту освіти.

Литвинова С.Г. Сервіс орієнтоване середовище.jpg

У своїй доповіді «Сервіс орієнтоване середовище: реалізація дистанційної форми навчання учнів в умовах воєнного стану» Литвинова С.Г. розкрила аспекти організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану в закладах загальної середньої освіти України. Вона зазначила, що майже 83% закладів освіти визначилися з політикою організації навчання учнів в нових реальних умовах. Серед загальнодоступних і простих сервісів, обраних вчителями для навчання учнів перше місце зайняла система відеоконференцій ZOOM, на другому місці – Google Classroom і третє місце посів Viber. Комплекс цих сервісів створив оптимальні умови для забезпечення як доступу до навчальних матеріалів, зворотного зв’язку, так і живого спілкування з вчителями. Однією з головних проблем, що знижували якість освітнього процесу вчителі визначили доступ до мережі Інтернет та його якість – 44%. Майже 22% учасників скористалися комплексним рішенням від компанії Microsoft – сервісом Teams.

1.jpg

Також під час зустрічі обговорили питання криз та шляхів формування системи електронного навчання (Кухаренком В.М., к-т тех. наук, професор, ХНАДУ), організації роботи в корпоративному просторі Office 365 (Григор’єв С.Б., к-т фіз-мат наук., директор ДЛІТ) та формування хмарних спільнот викладачів (Малоіван І. Є., заступник директора з навчально-виховної роботи ДЛІТ).

Сотніченко О.В.Робота з обдарованими учнями1.jpg

Важливим питанням в умовах воєнного стану стало залучення обдарованих учнів до міжнародних онлайн проєктів, зокрема Stanford Math Tournament (Сотніченко О.В., вчитель-методист з математики ДЛІТ), організація діяльності учнів, координація виконання завдань, комунікація іноземною мовою.

Найважливіше питання, що турбувало освітян – це забезпечення ефективності викладання предметів природничого циклу. Про організацію і можливості онлайн уроків з хімії в умовах воєнного стану розповіла Бобряк Л.К., вчитель-методист з хімії Одеського НВК «Гімназія № 7», яка зазначила, що вчитель має обрати ті сервіси якими йому й учням зручно користуватися та які мають додаткові мобільні версії.

3.jpg

Питання організації дистанційного навчання біології учнів, які знаходять за кордоном розкрила Водоп’ян Н.І., заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель-методист з біології ДЛІТ) і зазначила про важливість асинхронного навчання в умовах воєнного стану та цифрового контенту.

Водоп_ян Н.І.Під час війни вивчаємо життя.jpg

Ігрові аспекти навчання в умовах воєнного стану засобами Minecraft як інструменту реалізації STEM проєктів презентувала Пономаренко О.О., вчитель математики ЗШ І -ІІІ ступенів №9 Донецької області); використання сервісів для розроблення навчального контенту окреслено Лютинською М.О., вчителем-методистом з інформатики ЗО "ПЗНЗ "МІДГАРД". Марина Олександрівна розповіла про ініціативу щодо розроблення цифрового контенту для мовної адаптації українських учнів за кордоном. Питання психологічної підтримки учнів, які знаходяться в бомбосховищах підняла Сисоєва О.В., вчитель англійської мови ДЛІТ. Ольга Валеріївна розробила міні тренінги для адаптації учнів до навчання в нестандартних умовах. Про організацію підтримки українських учнів в Болгарії доповіла Пата О.І., вчитель-методист з інформатики Шосткинської гімназії яка розповіла про відмінності в організації освітнього процесу і змісту навчання учнів та наголосила про важливість формування адаптаційних класів для українських учнів.

Лютинська М.О.Трансформація викладання та навчання.jpg

Учасники Workshop зазначили, що цифрові технології надають необмежені можливості для забезпечення освітнього процесу, незважаючи на місце перебування як вчителів, так і учнів. 

Матеріали учасників Workshop

Литвинова С.Г. Сервіс орієнтоване середовище Презентація
Григор’єв С.Б. Організація роботи закладу освіти Презентація Презентація-2021
Кухаренко В.М. Дистанційне навчання в період криз Презентація
Сотніченко О.В. Робота з обдарованими учнями Презентація
Кузичев М.М.,Малоіван І.Є. Хмарні спільноти викладачів
Бобряк Л.К. Організація і можливості онлайн уроку хімії Презентація
Водоп’ян Н.І.Під час війни вивчаємо життя Презентація
Пономаренко О.О. Minecraft–інструмент реалізації STEM проєктів Презентація
Сисоєва О.В. Година нормальності Презентація
Лютинська М.О. Трансформація викладання та навчання Презентація
Галегова О.В. Організація та проведення комплексної експертизи

Анонси та оголошення

Майстер-клас «Штучний інтелект – поповнення скриньки цифрових інструментів сучасного педагога»

25.04.2024 р. відбудеться майстер-клас «Штучний інтелект – поповнення скриньки цифрових інструментів сучасного педагога». Організатори майстер-класу – співробітниці ІЦО НАПН України: Марія Шишкіна, Майя Мар’єнко, Валентина Коваленко. Запрошуємо до участі


Міжнародна науково-практична конференція "Актуальні аспекти розвитку STEAM-освіти в умовах євроінтеграції"

Запрошуємо взяти участь у роботі IІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Актуальні аспекти розвитку STEAM-освіти в умовах євроінтеграції», яка відбудеться 26 квітня 2024 року в Донецькому державному університеті внутрішніх справ, м. Кропивницький в онлайн форматі.

Місія конференції: обговорення актуальних питань впровадження STEAM-технологій в освітній процес закладів освіти різного рівня та профілю.

Прийом матеріалів конференції до 10.04.2024 р.

Робочі мови конференції: українська, англійська, польська.


ІV МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ» - 2024

Вельмишановні колеги, запрошуємо до участі в міжнародній конференції, яка відбудеться у змішаному форматі 30 квітня 2024 року.

Наша мета: розвиток теоретичних засад і обмін практичним досвідом застосування імерсивних технологій у навчальному процесі закладів освіти різного рівня.


ІНСТИТУТ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ НАПН УКРАЇНИ оголошує конкурс на заміщення посад


Навчання в докторантурі

Запрошуємо на навчання в докторантуру Інституту цифровізації освіти НАПН України для здобуття ступеня доктора наук з наукової спеціальності: 13.00.10 - інформаційно-комунікаційні технології в освіті.


ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДО АСПІРАНТУРИ В 2024 РОЦІ

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 06 березня 2024 року № 266 було затверджено Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.