15 квітня 2025 р. було проведено ІІ Міжнародну наукову конференцію «Штучний інтелект у науці та освіті» (AISE 2025). Місія заходу – висвітлити особливості та напрями застосування проривних технологій штучного інтелекту у наукових дослідженнях, економіці та освітніх практиках. Конференція стала платформою для стимулювання дискусій, сприянню зміцненню співпраці між науковими установами, закладами вищої освіти та громадськими науковими організаціями, та розвитку інноваційних рішень у сфері ШІ для науки, економіки та освіти.
У межах конференції було проведено два майстер-класи «Використання інструментів генеративного ШІ у науково-педагогічній діяльності» (ведуча Осадча Катерина) та «Основи використання генеративного штучного інтелекту для розробки застосунку із ШІ» (ведучий Чорний Олександр). Організатори конференції:
- Інститут цифровізації освіти НАПН України,
- Київський столичний університет імені Бориса Грінченка,
- Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»,
- Державний університет «Житомирська політехніка»,
- ДНУ «Український інститут науково-технічної експертизи та інформації»,
- ADA University (Азербайджан),
- ВГО “Інноваційний університет”,
- Центр інформаційно-аналітичного та технічного забезпечення моніторингу об’єктів атомної енергетики НАН України,
- ДВНЗ «Ужгородський національний університет»,
- Kaunas University of Technology (Kaunas, Lithuania)
- European Humanities University (Vilnius, Lithuania)
- Державний університет “Київський авіаційний інститут”
- Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця.
Модерацію конференції здійснювали Анна ЯЦИШИН та Марія ШИШКІНА (Інститут цифровізації освіти НАПН України). Захід розпочався з вітальних слів та дискусії «Вплив штучного інтелекту на освіту і науку», до якої долучилися: Володимир ЛУГОВИЙ (Президія НАПН України); Олег СПІРІН (Інститут цифровізації освіти НАПН України); Олександр ПОПОВ (Центр інформаційно-аналітичного та технічного забезпечення моніторингу об’єктів атомної енергетики НАН України); Володимир КАМИШИН та Богдан АВРАМЧУК (ДНУ «Український інститут науково-технічної експертизи та інформації»); Андрій КРАСНОЖОН та Ганна МУЗИЧЕНКО (Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»); Тетяна ВАКАЛЮК (ДУ «Житомирська політехніка»); Вячеслав ОСАДЧИЙ (Київський столичний університет імені Бориса Грінченка); Тарас ГРЯДІЛЬ (ДВНЗ «Ужгородський національний університет»); Олександр БОБАРЧУК (ДУ «Київський авіаційний інститут»).
Продовжилась конференція пленарними доповідями:
- «Reconstructing AI», Keith L. Downing, Norwegian University of Science and Technology;
- «From mathematics education to ai education: teaching and learning», Xavier Fernando Cuauhtémoc Sánchez Díaz, Norwegian University of Science and Technology;
- «Критичний розгляд поняття «свідомість» у сучасній методології штучного інтелекту», Шевцов Андрій, ДНУ «Центр інноваційних технологій охорони здоров’я» Державного управління справами;
- «Етичні аспекти використання штучного інтелекту в економіці для протидії корупції: захист прав людини», Заярний Олег, Київський національний університет імені Тараса Шевченка;
- «Використання цифрових інструментів та інструментів ШІ для оцінювання та взаємооцінювання студентських робіт», Недялкова Катерина, ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»;
- «Використання ШІ в процесі комерціалізації результатів наукових досліджень», Бондарчук О., Огренич Д., Одеський національний економічний університет;
- «Штучний інтелект чи Гіппократ: кому належить прогрес майбутнього медицини? Мистецтво лікування та освіти в епоху штучного інтелекту. Штучний інтелект – новий бог медицини?», Гряділь Тарас, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»;
- «Applications of artificial intelligence in engineering design», Kashyrskyy Andriy, Institute for Future Intelligence.
Після майстер-класів відбулися 4 секційні засідання. Учасники конференції представляли свої доповіді та ділилися практичним досвідом застосування різних сервісів ШІ.
Секція 1. Штучний інтелект в освіті. Модератори: Марія Шишкіна та Валентина Коваленко (Інститут цифровізації освіти НАПН України).
Секція 2. Штучний інтелект у науці. Модератори: Андрій Яцишин (Центр інформаційно-аналітичного та технічного забезпечення моніторингу об’єктів атомної енергетики НАН України) та Тарас Гряділь (ДВНЗ «Ужгородський національний університет»).
Секція 3. Штучний інтелект в економіці. Модератори: Вячеслав Осадчий (Київський столичний університет імені Бориса Грінченка) та Анна Яцишин (Інститут цифровізації освіти НАПН України).
Секція 4. Нейронні мережі та машинне навчання. Модератори: Тетяна Вакалюк (ДУ «Житомирська політехніка») та Андрій Тужиков (ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»).
Під час підведення підсумків конференції модератори секцій окреслили основні аспекти, що були озвучені у доповідях учасників та запропонували додати до резолюції конференції декілька важливих пунктів що використання ШІ в науці та освіті.
Статистичні відомості про конференцію: 267 осіб зареєструвалося на конференцію (виявили бажання, зацікавилися тематикою); 217 доповідей включено до Програми конференції; 170 (+) учасників майстер-класів.
Сертифікати учасників конференції та учасників майстер-класів можна буде завантажити після 1 травня 2025 р. з гугл-диску за покликанням, яке буде розміщено на сайті конференції (https://sites.google.com/view/aise-2025).
Дякуємо всім учасникам конференції за вашу зацікавленість, подані матеріали, представлені доповіді, конструктивні дискусії та обмін досвідом!
Дякуємо Збройним силам України за можливість проводити подібні заходи на рідній землі!
Сайт конференції – https://sites.google.com/view/aise-2025