Запрошуємо дослідників, рецензентів (досвідчених та початківців), редакторів журналів та всіх членів української наукової спільноти взяти участь у новому навчальному курсі «Рецензування в епоху відкритої та відтворюваної науки: нові виклики та можливості», який пропагує відкриту та відтворювану науку!
Посилання на реєстрацію – https://forms.gle/6tbyxWL5jU4G5A9n8
Організатори:
- Консорціум проєкту Open4UA;
- Institute for Digitalisation of Education of the NAES of Ukraіne;
- Ukrainian Reproducibility Network (UARN)
- Univerza v Ljubljani / University of Ljubljana (приймаюча організація)
Дати проведення: 10–28 листопада 2025 року
Мови: українська та англійська
Участь: безкоштовна
Форма проведення: онлайн (Zoom)





Спікери та експерти курсу представляють різні організації з усієї Європи — серед них Люблянський університет (Словенія); Технологічний університет Дельфта (Нідерланди); EIFL (європейська мережа бібліотек і дослідницьких організацій); Латвійський університет (Латвія); Оксфордський університет (Велика Британія); ENS Paris-Saclay (Франція); а також Житомирська політехніка, Бердянський державний педагогічний університет, Національний університет “Львівська політехніка” та Інститут цифровізації освіти НАПН України (Україна).
Сертифікат про міжнародне підвищення кваліфікації: 2 кредити ЄКТС (15 годин онлайн занять та 45 годин самостійної роботи).
На курсі ви дізнаєтесь про:
Відкриту науку та відкрите рецензування: як відкритість змінює процес наукової комунікації, включно з рецензуванням, і допомагає оцінювати відтворюваність даних, аналізів і висновків.
Перевірку даних і методів: як перевіряти повноту наборів даних, документації та коду, щоб упевнитися, що результати можна незалежно відтворити.
Міжнародні стандарти відтворюваності: як провідні журнали та наукові спільноти впроваджують політики та практики відкритої науки.
Ефективне надання відгуків: як формулювати конструктивні, доказові коментарі, що допомагають авторам зробити їхні дослідження більш відтворюваними та надійними.
Цифрові та ШІ-інструменти для рецензентів: які платформи допомагають відстежувати походження даних, виявляти невідповідності та перевіряти відтворюваність із використанням автоматизації.
Етику та доброчесність у рецензуванні: відповідальність авторів і рецензентів за дотримання принципів чесності, прозорості та відтворюваності у дослідницькій практиці.
