SIN-NEC: «Сталість та спроможність інтернаціоналізації з метою модернізації вищої освіти для дебютантів з країн Східного партнерства»

Упродовж 2025 року Інститут цифровізації освіти НАПН України активно долучався до реалізації міжнародного проєкту ERASMUS+ SIN-NEC (кер. Литвинова С.Г., док. пед. наук, професор, член-кореспондент НАПН України) спрямованого на посилення інтернаціоналізації, розвиток цифрових компетентностей та інтеграцію принципів сталого розвитку у вищу освіту та наукову діяльність.

Одним із ключових напрямів діяльності у 2025 році стала участь у програмах підвищення кваліфікації для викладачів та адміністративного персоналу. Представники Інституту взяли участь у чотириденному очному тренінгу на базі Університету прикладних наук Каринтії (CUAS, м. Віллах, Австрія). Під час навчання було розглянуто сучасні підходи до інтернаціоналізації освітнього процесу, управління міжнародною діяльністю, а також практики підтримки академічної мобільності в умовах цифровізації.

У межах візиту також відбулася установча зустріч Консорціуму проєкту SIN-NEC, під час якої партнери обговорили стратегічні цілі проєкту, очікувані результати та механізми взаємодії між установами-учасниками.

Важливою складовою підготовки стала участь у серії онлайн-тренінгів, організованих CUAS, зокрема:

  • Teaching in the Heterogeneous International Classroom, присвяченому роботі в багатокультурному освітньому середовищі;
  • Support for English Usage and Upskilling Language Competencies, спрямованому на підвищення рівня академічної англійської мови та комунікативних навичок.

Упродовж року значну увагу було приділено розвитку Віртуального Обміну (Virtual Exchange, VE) як інструменту цифрової інтернаціоналізації. Представники Інституту пройшли спеціалізовані тренінги:

  • VE DESIGN: Design + Didactics of Virtual Exchange;
  • VE FACILITATION: Virtual Exchange Facilitation and Engagement;
  • VE PRACTICAL PROJECT: Design Sprint & Peer Feedback.

Отримані знання дали змогу розробити чек-лист для викладачів і адміністраторів, який містить покрокові рекомендації щодо організації та впровадження VE в освітньому процесі, а також сприяли формуванню інституційної моделі підтримки віртуальної академічної співпраці.

У межах проєкту було здійснено комплексну аналітичну діяльність. Зокрема, розроблено анкету для самооцінки установи щодо рівня інтернаціоналізації та проведено відповідну самооцінку. Це дозволило визначити сильні сторони, ризики та перспективи розвитку міжнародної діяльності.

Крім того, підготовлено анкету щодо інтернаціоналізації та сталого розвитку в умовах цифровізації освіти для установ НАПН України та проведено масштабне онлайн-опитування серед представників адміністрації, міжнародних відділів і викладачів. Отримані результати стали основою для:

  • підготовки SWOT-аналізу Інституту цифровізації освіти НАПН України;
  • розроблення проєкту стратегічного плану дій з інтернаціоналізації та сталого розвитку для закладів вищої освіти й наукових установ.
  • Реалізація проєкту SIN-NEC супроводжувалася активною науково-дослідною та публікаційною діяльністю. У 2025 році:
  • прийнято до друку статтю у фаховому міжнародному виданні «Інформаційні технології і засоби навчання» (категорія А, Web of Science);
  • опубліковано низку статей у міжнародних виданнях і збірниках конференцій, зокрема у Information Technologies and Learning Tools (Web of Science) та матеріалах AREdu (CEUR-WS);
  • англомовна стаття з проблем розвитку критичного мислення в контексті сталого розвитку перебуває на рецензуванні у виданні квартилю Q2.

Ці публікації репрезентують результати проєкту на міжнародному рівні та сприяють інтеграції українських наукових досліджень у європейський освітній простір.

Важливим результатом участі в проєкті стала модернізація освітнього контенту. У 2025 році:

  • підготовлено силабус навчального курсу “Digitalization of Education in the Context of Sustainable Development and Internationalization” українською та англійською мовами;
  • розроблено та інтегровано до освітньо-наукових програм модуль з цифровізації освіти, сталого розвитку та інтернаціоналізації (англійською мовою);
  • проведено серію вебінарів для здобувачів ступеня PhD, присвячених питанням інтернаціоналізації науки, відкритої науки та цифрової трансформації освіти.

У межах проєкту SIN-NEC Інститут виступив співорганізатором двох міжнародних науково-практичних конференцій, присвячених цифровій компетентності педагогів та використанню імерсивних технологій в освіті. Конференції стали платформами для обміну досвідом між українськими та закордонними науковцями.

Крім того, результати реалізації проєкту було представлено:

  • на Круглому столі «Інтернаціоналізація як рушій заснованої на дослідженнях освіти» (Офіс Erasmus+ в Україні);
  • під час Workshop “Sustainability in Higher Education: The SIN-NEC Best Practices”, де презентовано кращі практики цифровізації освіти Інституту цифровізації освіти НАПН України.

У межах реалізації проєкту підтримуються та розвиваються такі інформаційні ресурси:

Команда проєкту:

Литвинова С.Г..доктор пед. наук, професор. Член-кореспондент НАПН україни
Овчарук О.В., доктор пед. наук, професор.
Шишкіна М.П., доктор пед. наук, с.н.с.
Мар’єнко М.В., доктор пед. наук, с.н.с.
Носенко Ю.Г.. кан. пед. наук, с.н.с..
Сухіх А.С., кан. пед. наук, с.д..