Звітна наукова конференція

27 лютого 2025 року в Києві відбулася Звітна наукова конференція Інституту цифровізації освіти НАПН України «Цифрова трансформація науково-освітніх середовищ в умовах воєнного стану». Захід відбувся у змішаному форматі. Відкрив конференцію директор Інституту Олег СПІРІН, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України. З вітальним словом виступив Олександр ЛЯШЕНКО, академік-секретар Відділення загальної середньої освіти і цифровізації освітніх систем НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України.

Директор Інституту, Олег СПІРІН, у доповіді презентував здобутки Інституту цифровізації освіти НАПН України у 2024 році. Про Розвиток цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників засобами відкритих освітньо-наукових інформаційних систем доповіла Світлана ІВАНОВА, кандидат педагогічних наук, старший дослідник, завідувач відділу відкритих освітньо-наукових інформаційних систем Інституту цифровізації освіти НАПН України. Валентина КОВАЛЕНКО, кандидат педагогічних наук, старший дослідник, провідний науковий співробітник відділу хмаро орієнтованих систем і штучного інтелекту в освіті Інституту цифровізації освіти НАПН України повідомила про Досвід проведення майстер-класів для педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників щодо використання інструментів штучного інтелекту, що набув колектив протягом 2024 року.

Жваву дискусію та зацікавленість присутніх викликала доповідь Людмили ШЕВЧЕНКО, доктора педагогічних наук, професора, професора кафедри цифрових технологій і професійної освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського Цифрове вигорання: причини, наслідки та вплив на ментальне здоров’я.

Подальшу роботу на секційних засіданнях модерували: ШИШКІНА М.П., д-р пед. наук, с.н.с.; ІВАНОВА С. М., канд. пед. наук., ст.досл.; КОНДРАТОВА Л. Г., канд. пед. наук, доц. Найбільш яскравими і водночас дискусійними стали доповіді Олени Гриб’юк «Методичні особливості використання технологій штучного інтелекту вчителями математики в процесі дослідницького навчання учнів», Олексія РИЖОВА «Педагогічний дизайн когнітивної технології навчання з підтримкою сервісу штучного інтелекту в середовищі Obsidian», Дмитра ВЕРБОВЕЦЬКОГО «Оцінювання цифрових ігрових засобів щодо використання у підготовці майбутніх бакалаврів інформатики».