Monitoring of results

2021-2023 The Methodology of the Use of Information and Digital Technologies to Assess the Effectiveness of Pedagogical Research

2021-2023 Methodology of Using Cloud-oriented Systems of Open Science in Educational Institutions

2021-2023 Designing the Learning Environment Using Augmented and Virtual Reality Tools in General Secondary Education Institutions

2021-2023 Designing and Technological Support of the Open Web-based Platform “Ukrainian Electronic Encyclopedia of Education”

Лютий – грудень 2021 р. Використання цифрових технологій у процесі змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти.(проект – переможець конкурсу молодих вчених НАПН України)

2020-2022 Development of the Informational and Digital Learning Environment of Ukrainian School

Febuary – December 2022 Criteria and Indicators for Evaluating the Quality of Educational Digital Content with Augmented Reality

 

2018-2020 System of Computer Modeling of Cognitive Tasks for the Formation of Competencies of Students in Natural and Mathematical Subjects

 

2018-2020 The Methodology of the Open Electronic Educational and Science Systems Use for the Scientific and Pedagogical Professionals’ Informational and Research Competence Development

 

2018-2020 Adaptive Cloud-based System of Training and Professional Dvelopment of Teachers of Secondary Schools

2017-2019 The development of teachers’ information and communication competence under conditions of cloud-based learning environment

2015-2017 Formation of information and educational environment for learning high school students through technology electronic social networks

 

2015-2017 The system of information and analytical support educational research based on electronic systems Open Access

 

2015-2017 Methodology of the cloud-based learning and research environment formation in the pedagogical educational institution

2015-2017 Methodology of pedagogical designing of computer-based environment teaching subjects of natural-mathematical cycle in high school

2014-2016 Assessment information and communication competence of subjects of educational process of general secondary education in the integration of Ukraine into the European educational space

2012-2014 The system of scientific and organizational and technological support for development of the network of electronic libraries of institutions of the NAES of Ukraine

2012-2014 Informatization methodology of scientific and management activities of institutions of the NAES of Ukraine based on web-technologies

2012-2014 System of psychological and pedagogical requirements to ICT tools for educational purposes

2012-2014 Modernization of school educational experiment based on Internet-based educational technology

2012-2014 Methodology of design network resource centers of distance education of secondary schools

2011-2013 The formation of ICT competencies of students in the context of European integration processes in education

2009-2011 Scientific methods and organizational framework for evaluating the quality of educational software for educational purposes

2009-2011 Scientific and methodological foundations use of computer oriented tools in teaching natural and mathematical subjects in profile school

2009-2011 Scientific and organizational principles of the functioning of a common information space libraries and scientific institutions of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine

2009-2011 Scientific and methodological principles of organization of distance learning environment in secondary schools

2008-2010 ICT learning in the system of secondary education abroad

2006-2008 Methods of use of multimedia systems as interactive learning tools

2006-2008 Scientific and methodical bases of creation ICT-based Tools of Unite Information Space of Educational System of Ukraine

2006-2008 Methods of use of computer oriented learning tools in physics at pilot secondary schools

2006-2008 Scientific and methodical bases of Internet-oriented automated collection systems, storage and processing of results of educational activity of pupils of secondary schools

Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби і технології: Колективна монографія/ [ авт.: Биков В.Ю., доктор технічних наук, Гриценчук О.О., Жук Ю.О., кандидат педагогічних наук, доцент, Іванюк І.В., Малицька І.Д., Овчарук О.В., кандидат педагогічних наук, Пасічник Л.М., Позняк С.І., Чернявська Ю.Ю.] – К.: Атіка, 2005. – 252.

Монографія присвячена проблемам розвитку інформаційного освітнього середовища завдяки застосуванню комп’ютерних засобів в освітніх процесах в країнах світу. Автори висвітлюють загальні принципи та форми роботи інформаційних освітніх мереж міжнародних організацій, серед яких – Європейський Союз та Рада Європи, ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ та ін., які були використані для розробки порталу «Діти Україні».

Виявлення та аналіз проблем розвитку сучасних форм інформаційно-комунікаційних технологій в освіті, зокрема дистанційного навчання в Європи та США, функціонування інформаційних освітніх мереж, розробки та впровадження освітніх проектів та інструментів вимірювання якості освіти, застосування засобів масової інформації тощо, дають змогу окреслити перспективи модернізації освіти в Україні.

Книга призначена для розробників освітньої політики, науковців, викладачів та студентів ВНЗ, вчителів та аспірантів.

2003-2005 Scientific and methodological foundations of designing of computer-based learning environment pilot secondary schools

2003-2005 Theory and methods of use of computer-oriented learning tools and global computer networks in education

2003-2005 Scientific and methodological support student achievement assessment process in pilot secondary schools

Формування інформаційного освітнього простору в процесі модернізації середньої загальної освіти: Колективна монографія / [ авт.: Биков В.Ю. доктор технічних наук, Гриценчук О.О., Іванова С.М., Лаврентьєва Г.П., Малицька І.Д., Овчарук О.В., кандидат педагогічних наук, Пасічник Л.М., Рождественська Д.Б., Сороко Н.В., Чернявська Ю.Ю., Коневщинська О.Е.] – К.: «Педагогічна думка», 2007. – 292с.

Монографія присвячена проблемам розвитку інформаційного освітнього простору в країнах світу. Автори висвітлюють загальні підходи та принципи застосування ІКТ в освіті країн зарубіжжя. Аналіз тенденцій розвитку сучасних форм ІКТ в освіті, зокрема відкритої освіти, дистанційного навчання, електронних підручників, ресурсів інформаційних освітніх мереж, електронних проектів у навчальних закладах Європи та США дають змогу окреслити перспективи інформатизації освіти в Україні.

Книга призначена для розробників освітньої політики, науковців, викладачів та студентів ВНЗ, системи післядипломної педагогічної освіти, вчителів та аспірантів.

2000-2002 Didactical basis of formation of computer-oriented learning environment

Дослідження, виконані на замовлення:

2009-2010 рр.– За Державною програмою «Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці» на 2006-2010 рр. виконано НДР «Система інформаційно-комунікаційних компетентностей учнів, вчителів і керівників загальноосвітніх навчальних закладів для нормативного забезпечення та стандартизації дистанційного навчання»

2009-2011 рр. – спільно з Microsoft НДР «Локалізація, налаштування та адміністрування порталу “Мережа партнерство в навчанні”»

2011 р. – спільно з НЦ «Мала академія наук» НДР «Моделі гармонізації сучасних мережних інструментів організації та інформаційно-технологічного підтримування процесів навчально-дослідницької діяльності учнів-членів»