Educational and scientific program for the preparation of Doctors of Philosophy (educational component)
Description of the educational and scientific program 2016 2019 2021 2022 2023 2024
Reviews of the educational and scientific program (ukr)
Рецензія 1 Рецензія 2 Рецензія 3 Рецензія 4 Рецензія 5 Рецензія 6 Рецензія 7 Рецензія 8 Рецензія 9 Рецензія 10
Curriculum 2017 2019 2021 2022 2023 2024
The educational component of the educational and scientific program for the preparation of Doctors of Philosophy is 36 ECTS credits and is reflected in the curriculum by educational components:
- Core academic disciplines (20 ECTS credits)
- Elective courses (12 ECTS credits)
- Comprehensive exam in the specialty (2 ECTS credits)
- Teaching practice (2 ECTS credits)
Main academic disciplines
AC1. Philosophy of Education
Work program Syllabus
AC2. Educational Research Methodology
Work program Syllabus
AC3. Academic Writing and Research Ethics
Work program Syllabus
AC4. English in scientific activities
Work program Syllabus
AC5. Scientific and methodological support of education and science in Ukraine
Work program Syllabus
AC6. Experimental activities in education
Work program Syllabus
AC7. Information technologies in education and scientific research
Work program Syllabus
AC8. Scientific foundations of the use of ICT in education
Work program Syllabus
AC9. ICT for teaching, management and support of scientific and educational research
Work program Syllabus
AC10. Cloud-based technologies to support scientific and educational activities
Work program Syllabus
Elective courses
EC1. Organization of the educational process in educational institutions
Work program Syllabus
EC2. Management and leadership in educational institutions
Work program Syllabus
EC3. Scientific electronic communications and professional publications
Work program Syllabus
EC4. STEM-oriented pedagogical systems
Work program Syllabus
EC5. Cybersecurity in the educational environment
Work program Syllabus
EC6. Digital Humanistic Pedagogy
Work program Syllabus
EC7. Artificial Intelligence in Education and Science
Work program Syllabus
EC8. Use of immersive technologies in pedagogical activities
Work program Syllabus
EC9. Scientific electronic libraries and scientometrics
Work program Syllabus
EC10. Health-preserving principles of using digital technologies in educational institutions
Work program Syllabus
EC11. ICT to support inclusive learning
Work program Syllabus
EC12. Fundamentals of Quantum Informatics
Work program Syllabus
AC11. Comprehensive exam in the specialty “011 Educational, pedagogical sciences” (educational and scientific program “Information and communication technologies in education”)
AC12. Teaching practice in higher education institutions (HEIs)
ARCHIVE
Working programs of academic disciplines
2019
Методологія освітніх досліджень
Наукові електронні комунікації та академічне письмо
Науково-методичне забезпечення освіти і науки України
Організація освітнього процесу в закладах освіти
Проектно-дослідницька діяльність в освіті
ІКТ навчання, управління та підтримки науково-освітніх досліджень
Наукові основи використання ІКТ в освіті
Використання ІКТ в закладах освіти
Хмаро орієнтовані технології підтримки науково-освітньої діяльності
Цифрова гуманістична педагогіка
Інформаційні технології в освіті та наукових дослідженнях
Наукові електронні комунікації та відкриті журнальні системи
Системи освіти та навчання в комп’ютерно орієнтованому середовищі
2022
Методологія освітніх досліджень
Академічне письмо та етика наукових досліджень
Науково-методичне забезпечення освіти і науки України
Організація освітнього процесу в закладах освіти
Проектно-дослідницька діяльність в освіті
Інформаційні технології в освіті та наукових дослідженнях
Наукові основи використання ІКТ в освіті
Хмаро орієнтовані технології підтримки науково-освітньої діяльності
ІКТ навчання, управління та підтримки науково-освітніх досліджень
STEM орієнтовані педагогічні системи
Кібербезпека в освітньому середовищі
Цифрова гуманістична педагогіка
Наукові електронні комунікації та фахові видання
Комп’ютерно орієнтоване середовище в освітньому процесі
Використання імерсивних технологій в педагогічній діяльності
Здоров’язбережувальні засади використання цифрових технологій в закладах освіти