Співробітники Відділу компаративістики інформаційно-освітніх інновацій ІІТЗН НАПН України залучилися до участі у міжнародній науково-практичній конференції «Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету», що проходила 20 серпня 2015 року на базі Київського університету імені Бориса Грінченка. Темами, що обговорювалися, були: Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету- реалії та перспективи; ІК-компетентність вчителів, викладачів, професорів, директорів та ректорів – потреба чи забаганка?; Інтернет речей – виклик сьогодення; Тренди та сучасні методики в освіті.
Сайт конференції
До професійних дискусій були запрошені провідні експерти України та світу, представники бізнесу, керівники освітніх закладів та установ, батьки, студенти та учні.
В рамках конференції відбулася робота дискусійних панелей:
1. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету - реалії та перспективи. Навчання будь-де, будь-коли, будь-яке, з максимальною користю особисто для кожного – таким має бути сучасне освітнє середовище.
Питання, що обговорювалися: Проблеми створення освітньої політики університету, якість електронного навчання, виклики MOOC , підготовка вишами фахівців, потрібних сучасному ринку праці, інноваційні педагогічні технології навчання, змішане навчання в навчальному процесі, місце start-up в університетах, соціальні мережі чи LMS, е-наука, персональне електронне навчальне середовище студента, е-портфоліо викладача та студента, використання хмарних технологій та інше.
2. ІК-компетентність вчителів, викладачів, професорі, директорів та ректорів – потреба чи забаганка? «Успішна, сучасна, активна людина, що не володіє ІКТ» - чи реально це?
Питання, що обговорювалися: рамка ЮНЕСКО формування ІК-компетентності, шляхи сформування ІК- компетентність сучасного освітянина, вимоги до ІК-компетентності вчителя, викладача, професора, роль підвищення кваліфікації вчителів та викладачів у формуванні ІК-компетентності, підготовка майбутніх вчителів для навчання сучасних дітей та інші.
3. Інтернет речей – виклик сьогодення. Речі вже спілкуються між собою, як це використати?
Питання, що обговорювалися: що таке Інтернет-речей, як готувати фахівців з цієї галузі, готовність українських вишів до підготовки фахівців у цій галузі, чи можна та потрібно навчати дітей елементам вбудованих речей, STEM освіта та інші.
4. Тренди та сучасні методики в освіті. Технології розвиваються шаленим темпом постає питання як їх найкраще використати для навчання, щоб сформувати у учнів та студентів навички необхідні для успіху в сучасному глобалізованому світі.
Питання, що обговорювалися: інноваційні методи навчання, підготовка вчителів та майбутніх вчителів до використання інноваційних методів навчання, змішане навчання, хмарні технології, впровадження методики ТРІЗ, STEM, вчителі і фасилітація та інше.
Також учасники відвідали майстер-класи та семінари:
- Електронне освітнє середовище університету
- Інтернет-речей та робототехніка
- Один учень - один комп'ютер
- Хмарні технології
- Методика сучасної інформатики
- ІК-компетентність