Open House for parents of future first-graders

Open House for parents of future first-graders
Офіційно набір до першого класу стартував 1 квітня. Тепер школи проводять активно співбесіди, зустрічі з батьками та дітьми. Не виняток Спеціалізована школа № 135 міста Києва. У п’ятницю, 22 квітня, у школі відбувся День відкритих дверей для батьків майбутніх першокласників. Організатори підготували невеличку презентацію, а учні 3-Б класу показали концертну програму.  

«Розумники» також взяли участь у заході, оскільки з наступного навчального року школа стане учасником Всеукраїнського педагогічного експерименту «Розумники» (Smart Kids), який ініціювали разом з Інститутом інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. Координатор проекту ознайомив батьків з програмним («Педагогічні ігри») та технічним забезпеченням (інтерактивний комплекс) експерименту, презентував моделі впровадження, показав фрагменти відео, як проходять уроки в експериментальних класах. Присутні зацікавилися новою ідеєю навчання, у них виникало багато організаційних запитань: скільки часу діти використовуватимуть планшети (нетбуки) на уроці? Чи зможуть навчальні програми («Педагогічні ігри») працювати на домашньому комп’ютері? Що потрібно зробити, щоб дитина навчалася за програмою «Розумників»? Спікер відповів на ці та інші запитання і наголосив, що у проекті вдало поєднуються традиційні та інноваційні технології навчання. 

У Спеціалізованій школі № 135 міста Києва вивчаються мови – українська, німецька та іспанська (за вибором) та англійська (поглиблено). Викладається ряд предметів англійською мовою – країнознавство, література Великобританії і США, курс ділової англійської, основи науково-технічного перекладу. Програми з курсу ділової англійської мови, літератури Великобританії і США, теорії і практики перекладу розроблені вчителями школи.

Анонси та оголошення

IX INTERNATIONAL WORKSHOP LIFE LONG LEARNING USING ICT: PERSON-ORIENTED APPROACH (3L-PERSON-2024)

The IX International Workshop Life-Long Learning using ICT: Person-oriented Approach (3L-Person) in the series of workshop under this title continues topics set in 2016 with new sub-topics accordingly to new challenges in the field of education (such as “Synthetic learning environment: AR/VR/MR, AI in education, etc.” since 2020). The main idea of the series is ICTs’ creation-development-implementation at stages Academia → Education/Training → Industry. The quick transfer of the world to remote education and work has led to appearance of the hybrid workforce and needs of the further Human-System-Integration (HSI), where the ”System” means an education system, first of all. HSI in education is considered as a mutual adaptation of a human and ICT for K16 + re-skilling during the whole human active life.


ХІІ International Scientific and Practical Conference “MoodleMoot Ukraine 2024. Theory and Practice of Using the Moodle LMS”

We invite teachers, scientists, graduate students, students, specialists in the organization of the educational process, distance learning – everyone who uses or plans to use the Moodle LMS to participate in the conference on May 31, 2024.


The National Research Fund of Ukraine Competitions

In December 2023, the Scientific Council of NRFU approved the terms of the competitions: "Research Infrastructures for Conducting Advanced Scientific Research", "Science for Strengthening the Defense Capability of Ukraine", "Advanced Science in Ukraine".
Project selection begins. The winners will receive grant support for conducting fundamental and practical scientific research for development of the national research space and its integration into the world research space.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

The Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine invites you to participate in the third English-language workshop on DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION (DigiTransfEd 2024). The seminar is peer-reviewed and will be held in a hybrid format on 09/23/2024 as part of ICTERI 2024.
The theme of DigiTransfEd 2024 is related to the ICTERI 2024 Track 3: ICT Applications in Academia & Industry: ICT solutions for competence design and development / ICT development to support technology-enhanced teaching and learning, including life-long learning / ICT solutions for quality assurance in education and education management / Novel ICT infrastructures, tools, and environments for research, cooperation, and knowledge transfer.
The deadline for submission of papers is 07/29/2024.

The best papers of last year's DigiTransfEd 2023 are indexed in Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553