Workshop in Dnipropetrovsk

Workshop in Dnipropetrovsk
Видавництво «Розумники» за підтримки Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 28 квітня провели науково-практичний семінар для освітян Дніпропетровської області. 

 Для педагогів початкових класів було презентовано Всеукраїнський педагогічний експеримент «Розумники» (Smart Kids). Спікери розповіли про особливості проекту та як стати його учасником, детально представили усі моделі його реалізації. Також вчителі 1-4 класів отримали рекомендації щодо ефективного проведення уроків у школі І ступеня за допомогою мультимедійних інтерактивних засобів навчання та як працювати з сучасним навчальним контентом – педагогічними іграми від «Розумників». 

Про сучасні технічні засоби для вивчення предметів природничо-математичного циклу дізнавалися вчителі фізики. На лекції та майстер-класі вони ознайомилися з можливостями цифрового вимірювального комплексу Еinstein™. За допомогою цифрових лабораторій учасники та лектор провели кілька показових експериментів з фізики. Вчителі разом з спікером вимірювали силу тертя, освітленість, температури у різних зонах вогню. Цікавим був дослід на визначення сили тертя спокою. У цьому експерименті використовувався датчик сили та реєстратор Еinstein™, програмне забезпечення: MiLAB. Брусок під’єднали до датчика сили. Після підготовки до експерименту увімкнули програмне забезпечення та вибрали потрібні режими вимірювання. Під час замірів ні бруском, ні датчиком не рухали. Але цифрові лабораторії настільки чутливі, що показали чіткий графік та точні дані. Таким чином, цей експеримент предметно продемонстрував, як сучасне обладнання допомагає якісно зафіксувати фізичні явища, які не можна спостерігати неозброєним оком.

Анонси та оголошення

IX INTERNATIONAL WORKSHOP LIFE LONG LEARNING USING ICT: PERSON-ORIENTED APPROACH (3L-PERSON-2024)

The IX International Workshop Life-Long Learning using ICT: Person-oriented Approach (3L-Person) in the series of workshop under this title continues topics set in 2016 with new sub-topics accordingly to new challenges in the field of education (such as “Synthetic learning environment: AR/VR/MR, AI in education, etc.” since 2020). The main idea of the series is ICTs’ creation-development-implementation at stages Academia → Education/Training → Industry. The quick transfer of the world to remote education and work has led to appearance of the hybrid workforce and needs of the further Human-System-Integration (HSI), where the ”System” means an education system, first of all. HSI in education is considered as a mutual adaptation of a human and ICT for K16 + re-skilling during the whole human active life.


ХІІ International Scientific and Practical Conference “MoodleMoot Ukraine 2024. Theory and Practice of Using the Moodle LMS”

We invite teachers, scientists, graduate students, students, specialists in the organization of the educational process, distance learning – everyone who uses or plans to use the Moodle LMS to participate in the conference on May 31, 2024.


The National Research Fund of Ukraine Competitions

In December 2023, the Scientific Council of NRFU approved the terms of the competitions: "Research Infrastructures for Conducting Advanced Scientific Research", "Science for Strengthening the Defense Capability of Ukraine", "Advanced Science in Ukraine".
Project selection begins. The winners will receive grant support for conducting fundamental and practical scientific research for development of the national research space and its integration into the world research space.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

The Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine invites you to participate in the third English-language workshop on DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION (DigiTransfEd 2024). The seminar is peer-reviewed and will be held in a hybrid format on 09/23/2024 as part of ICTERI 2024.
The theme of DigiTransfEd 2024 is related to the ICTERI 2024 Track 3: ICT Applications in Academia & Industry: ICT solutions for competence design and development / ICT development to support technology-enhanced teaching and learning, including life-long learning / ICT solutions for quality assurance in education and education management / Novel ICT infrastructures, tools, and environments for research, cooperation, and knowledge transfer.
The deadline for submission of papers is 07/29/2024.

The best papers of last year's DigiTransfEd 2023 are indexed in Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553