Інститут інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України (ІІТЗН НАПН України) виступив співорганізатором ХV Міжнародної науково-практичної конференції «ІКТ в освіті, дослідженнях та індустріальних додатках: інтеграція, гармонізація та трансфер знань» (ICTERI-2019), що пройшла 12-15 травня 2019 р. на базі Херсонського державного університету. Серед співорганізаторів – представники вищих навчальних закладів та ІТ-компаній з Австралії, Австрії, Великобританії, Греції, Данії, Іспанії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Російської Федерації, Румунії, Франції, Чехії, Швейцарії.
Зазначимо, що конференція ICTERI впродовж останніх 15 років стала традиційним науково-практичним міжнародним заходом, що об’єднує учених, педагогів, практиків, розробників з різних континентів і країн світу, зацікавлених у поширенні й обміні досвідом у сфері інноваційних технологічних розробок і досягнень, впровадження й використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітній, науковій, промисловій галузях.
Визначальною рисою проведення конференції, що робить її відкритою для учасників з різних куточків світу і розширення міжнародного партнерства, є її переведення з 2010 р. в англомовний формат.
Кращі доповіді учасників рекомендуються до друку у міжнародних виданнях CEUR-WS та Springer, що індексуються у наукометричних базах DBLP, EI-Compendex, Mathematical Reviews, SCImago, Scopus та ін.
ICTERI лишається першим в Україні заходом такого високого рівня в галузі педагогічних наук.
Під час відкриття конференції учасникам було презентовано історію її виникнення і становлення, кількісні та статистичні дані. Організовано декілька секцій та практикум, на якому було розглянуто шляхи покращення якості наукових статей, а також постерну сесію, що в цьому році пройшла вдруге. Буров О. Ю., провідний науковий співробітник ІІТЗН НАПН України, виступив керівником секції «ІКТ в освіті» в рамках основної лінії конференції (mainstream).
Цього року у рамках ICTERI-2019 пройшли 5 міжнародних воркшопів:
1) 4th International Workshop on Professional Retraining and Life-Long Learning using ICT: Person-oriented Approach (3L-Person 2019);
2) 7th International Workshop on Information Technologies in Economic Research (ITER 2019);
3) 3nd International Workshop on Rigorous Methods in Software Engineering (RMSE 2019);
4) 5th International Workshop on Theory of Reliability and Markov Modeling for Information Technologies (TheRMIT 2019);
5) 7th Workshop on Computer Simulation in Education (CoSinE 2019): A Workshop in memory of Professor Illia O. Teplytskyi.
Співробітники ІІТЗН НАПН України виступили в ролі ініціаторів та організаторів воркшопу 3L-Person: Биков В.Ю., д.т.н., проф., дійсний член НАПН України; Буров О.Ю., д.т.н.; Литвинова С.Г., д.пен., с.н.с.; Носенко Ю.Г., к.пед.н., с.н.с.; Пінчук О.П., к.пед.н., с.н.с.; Шишкіна М.П., д.пед.н., с.н.с.
Для участі у воркшопі було подано 69 доповідей, з яких після рецензування було прийнято до друку та внесено до програми 19. З них – 6 доповідей за авторством співробітників ІІТЗН НАПН України.
У рамках воркшопу розглянуто й обговорено важливі тренди розвитку комп’ютерно орієнтованого навчання, серед яких:
- системи моделювання для формування компетентностей;
- хмаро орієнтоване навчальне середовище;
- віртуальні та смарт-технології, STEM і робототехніка;
- ІКТ в освіті та перепідготовці вчителів;
- навчальні інструменти для досліджень і формування компетентностей.
Співробітники, докторанти та аспіранти нашого ІІТЗН НАПН України презентували доповіді за результатами своїх досліджень, продемонструвавши широкий спектр наукових інтересів та впевнене володіння англійською мовою:
Литвинова С.Г. Electronic Textbook as a Component of Smart Kids Technology of Education of Elementary School Pupils.
Шишкіна М.П., Когут У.П., Попель М.В. The Comparative Analysis of the Cloud-based Learning Components Delivering Access to Mathematical Software.
Шишкіна М.П., Когут У.П. The Method of Using the Maxima System for Operations Research Learning.
Литвинова С.Г., Буров О.Ю., Слободяник О.В. The Technique to Evaluate Pupils’ Intellectual and Personal Important Qualities for ICT Competences.
Носенко Ю.Г., Сухіх А.С. The Method for Forming the Health-Saving Component of Basic School Students’ Digital Competence.
Спірін О.М., Олексюк В.П., Олексюк О.Р., Балик Н., Литвинова С.Г., Сидоренко С. The blended methodology of learning computer networks: cloud-based approach.
Попередній збірник матеріалів конференції, на сьогодні, розміщено у відкритому доступі: Proceedings of the 15th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. Volume II: Workshops (Kherson, Ukraine, June 12-15, 2019).