Освіта для сталого розвитку – поширення кращих практик

Освіта для сталого розвитку – поширення кращих практик

5-6 вересня 2023 року Світлана Литвинова та Марія Шишкіна, доктори педагогічних наук, провідні вчені ІЦО НАПН України взяли участь в міжнародній конференції “Education for sustainable development – dissemination of the best practices”, що відбулася в Краківському педагогічному університеті імені Національної комісії освіти (Польща). Науковиці презентували проєкт «SIN-NEC», поділилися досвідом організації дистанційної та змішаної форм навчання та співпраці, ініціювали дискусію щодо стійкості та потенціалу інтернаціоналізації для сприяння модернізації вищої освіти.

Учасники міжнародного проекту «NETT DEVISE», в межах якого проводилася міжнародна конференція, виник як результат довгострокового співробітництва між учасниками ERASMUS+ KA 131. У ньому привернуто увагу до віртуальних форм співпраці, що випливає із прагнення зробити міжнародну співпрацю більш стійкою та інклюзивною.

Вплив на природне середовище, зміни клімату та забруднення навколишнього середовища мають глобальний характер та не знають географічних меж. Тому співпраця з міжнародними партнерами у цій галузі має величезне значення.

За результатами роботи команди проекту було розроблено навчальний курс із проектування та впровадження Virtual Exchange.

На конференції, що була присвячена використанню набору інструментів зеленого міжкультурного наставництва та співробітництва, виступили:

  • NETTDEVICE project for preparing change-agents for school, Prof. Nataliia Demeshkant, Pedagogical University of Krakow, Poland
  • Climate Change & Climate Education (examples from LTTA 2023), Prof. Armin Lude, Ludwigsburg University of Education, Germany
  • Open-ended question-generating for learning and assessment of cognition and action in sustainability education (online), Prof. John Oversby, Science Education Futures, UK
  • Teachers/educators training (obligatory SD training) - envisioning transition, Prof. Aneta Rogalska-Marasińska, University of Łodz, Poland
  • Roads and off-roads of ESD, Prof. Katarzyna Potyrała, Andrzej Frycz Modrzewski, Krakow University, Poland
  • How to educate pre-service teachers to be able to teach about the difficulties of harmonization: the effect economic, meeting social needs and environmental protection Prof. Iwona Maciejowska, Jagiellonian University, Poland

Досвідом організації дистанційної та змішаної форм навчання та співпраці поділилися українські вчені, зокрема:

  • Sustainability and Internationalization Capacities to Promote Modernisation of Newcomers Higher Education in Neighbourhood East Countries, Prof. Svitlana Lytvynova, PhD Mariya Shyshkina, Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine
  • Ukrainian Practices of Academic Resilience Strengthening among Doctoral Students and Early Career Researchers, PhD (Ed.Sc.) Prof. Olha Fast, Volyn Regional Council Community HEI "Lutsk Pedagogical College", Ukraine
  • Educational features of the training of young journalists in the conditions of the Russian-Ukrainian war, Prof. Nataliya Poplavska, National Pedagogical University in Ternopil, Ukraine
  • The use of distance and mixed learning technologies for university students in the conditions of the COVID-19 pandemic and martial law - advantages and disadvantages, PhD Yaryna Puzyrenko, National University of Life and Environmental Sciences, Kyiv, Ukraine
  • Implementation of interactive technologies in the training of future media workers (on the example of specialization disciplines: Internet, television) PhD Halyna Synorub, PhD Hanna Yordan, Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ternopil, Ukraine
  • Training of a teacher of Ukrainian philology in the conditions of war: European priorities (values) and national experience, Prof. Olena Semenog, A. S. Makarenko Sumy State Pedagogical University, Sumy, Ukraine
  • Concepts of Sustainable Development in Modern Journalism Education: Experience of Volodymyr Hnatiuk Ternopil National Pedagogical University, PhD Olesia Medynska, PhD Oksana Kushnir, V. Hnatiuk National Pedagogical University in Ternopil, Ukraine
2.jpg

3.jpg

Анонси та оголошення

Всеукраїнський методологічний семінар для молодих учених "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті та наукових дослідженнях"

24 червня 2024 року в Інституті цифровізації освіти НАПН України відбудеться Всеукраїнський методологічний семінар для молодих учених "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті та наукових дослідженнях". В рамках семінару докторанти та аспіранти Інституту звітують про хід виконання та результати свого дисертаційного дослідження.
Семінар відбудеться в дистанційному форматі.


Онлайн-курс «Рецензування в епоху відкритої науки: нові виклики та можливості»

Запрошуємо взяти участь у навчанні на онлайн-курсі «Рецензування в епоху відкритої науки: нові виклики та можливості». Цей курс допоможе вам:

  • зрозуміти концепцію відкритої науки: дізнатися, як вона впливає на процес рецензування та яким чином можна використовувати її принципи для підвищення якості наукових публікацій;
  • опанувати новітні інструменти та методи: ознайомитися з цифровими платформами та інноваційними технологіями, що спрощують процес рецензування та роблять його більш прозорим;
  • розвинути навички рецензування: навчитися давати конструктивний зворотний зв’язок, аналізувати наукові статті та інші матеріали в умовах відкритого доступу;
  • дізнатися про етичні аспекти та виклики: розглянути питання конфіденційності, прозорості та об’єктивності в сучасному науковому середовищі.

25 червня 2024 року о 15:00 відбудеться презентація онлайн-курсу.

Реєстраційна форма https://forms.gle/rs4pk5ygyHi33X7M8


ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДО АСПІРАНТУРИ В 2024 РОЦІ

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 06 березня 2024 року № 266 було затверджено Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році.


Пропозиції до освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії

Всі зацікавлені особи мають можливість надати свої пропозиції та рекомендації до проекту освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті" (спеціальність "011 Освітні, педагогічні науки") в Інституті цифровізації освіті НАПН України, з метою її вдосконалення.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


IX МІЖНАРОДНИЙ СЕМІНАР «НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ: ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД (3L-PERSON-2024)

IX Міжнародний семінар «Навчання впродовж життя з використанням ІКТ: особистісно-орієнтований підхід (3L-Person)» з серії семінарів, що продовжує теми, започатковані у 2016 році та пропонує такі підтемами, що відповідають новим викликам у сфері освіти (наприклад, «Синтетичне навчальне середовище: AR/VR/MR, AI в освіті тощо»). Головною ідеєю серії є створення-розробка-впровадження ІКТ на етапах Академічна → Освіта/Навчання → Промисловість. Швидкий перехід світу на дистанційну форму освіти та роботи призвів до появи гібридної робочої сили та потреб подальшої людино-системної інтеграції (HSI), де під «Системою» мається на увазі, перш за все, система освіти. НSI в освіті розглядається як взаємна адаптація людини та ІКТ до К16 + перекваліфікації протягом усього активного життя людини. 


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.