Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи

Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи

06 квітня 2023 р. на базі кафедри інформатики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка відбулася XI Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи» (http://conf.fizmat.tnpu.edu.ua), співорганізаторами якої виступили: Міністерство освіти і науки України, Ченстоховський політехнічний університет (Польща), Опольський Політехнічний Університет (Польща), Академія Технічно-Гуманістична міста Бельско-Бяла (Польща), Жешувський університет (Польща), Остравський університет (Чехія), Інститут модернізації змісту освіти, Інститут цифровізації освіти НАПН України.

Метою інтернет-конференції є обговорення актуальних проблем використання інформаційних технологій та інноваційних методик навчання в освітньому процесі; обговорення актуальних тенденцій і перспектив розвитку STEM-освіти, обмін інноваційними ідеями щодо формування стратегії нової школи.

Виступили з доповідями і взяли участь в обговоренні майже 150 науковців, які продемонстрували власні програмні та методичні розробки, електронні інформаційні ресурси, інноваційні продукти. Співробітники Інституту цифровізації освіти НАПН України представили такі доповіді: Іванова С. М., Кільченко А. В. «Можливості реферативно-аналітичної бази даних Dimensions – інноваційного ресурсу для підтримки науковців»; Мінтій І. С. «Дистанційна підтримка комбінованого навчання інформатики у 5 класі»; Олексюк В. П. «З досвіду підготовки американських учителів інформатики до застосування хмарних технологій»; Франчук Н. П. «Особливості використання системи Moodle під час змішаного навчання»; Сідорко М. М., Вакалюк Т. А. «Необхідність використання технологій віртуальної реальності у підготовці майбутніх техніків-програмістів у закладах передвищої освіти»; Вербовецький Д. В., Олексюк В. П. «Псхолого-педагогічні аспекти використання середовища геймифікації при підготовці майбутніх бакалаврів інформатики».

Напрями роботи конференції:

➢ Інноваційні технології навчання в закладах освіти.

➢ Інструменти, методи дистанційного та змішаного навчання в закладах освіти.

➢ Освітні стратегії підготовки фахівців ІТ-галузі.

➢ STEM-освіта: шляхи впровадження, актуальні питання та перспективи.

➢ Стратегії розвитку середовища цифрового навчання.

За результатами конференції сформовано електронний збірник матеріалів, який можна завантажити в Електронній бібліотеці НАПН України за посиланням: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/735000.

Анонси та оголошення

Вступ до аспірантури у 2024 р. Спеціально організована сесія ЄВІ.

Згідно з Порядком прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році, умовою допуску до вступних іспитів до аспірантури Інституту цифровізації освіти НАПН України є успішне складання єдиного вступного іспиту (ЄВІ).
У вересні 2024 році відбудеться спеціально організована сесія ЄВІ.
Зареєструватися для участі в спецсесії ЄВІ можуть вступники, які:
  • реєструвалися для участі в основній чи додатковій сесії ЄВІ, але не змогли взяти в ній участі;
  • бажають повторно скласти ЄВІ, для покращення результату;
  • не реєструвалися для участі в основній чи додатковій сесії ЄВІ.
Реєстрація для участі в спецсесії ЄВІ триватиме протягом 12–19 серпня 2024 року.
Спеціально організована сесія ЄВІ триватиме протягом 12–14 вересня 2024 року.
Спеціально організована сесія ЄВІ буде проведена за рахунок коштів фізичних та/або юридичних осіб


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


IX МІЖНАРОДНИЙ СЕМІНАР «НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ: ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД (3L-PERSON-2024)

IX Міжнародний семінар «Навчання впродовж життя з використанням ІКТ: особистісно-орієнтований підхід (3L-Person)» з серії семінарів, що продовжує теми, започатковані у 2016 році та пропонує такі підтемами, що відповідають новим викликам у сфері освіти (наприклад, «Синтетичне навчальне середовище: AR/VR/MR, AI в освіті тощо»). Головною ідеєю серії є створення-розробка-впровадження ІКТ на етапах Академічна → Освіта/Навчання → Промисловість. Швидкий перехід світу на дистанційну форму освіти та роботи призвів до появи гібридної робочої сили та потреб подальшої людино-системної інтеграції (HSI), де під «Системою» мається на увазі, перш за все, система освіти. НSI в освіті розглядається як взаємна адаптація людини та ІКТ до К16 + перекваліфікації протягом усього активного життя людини. 


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.