17 березня 2016 року було проведено круглий стіл на тему: «Вимірюй усе доступне вимірюванню та роби доступним ще недоступне» в рамках Сьомої Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2016» під керівництвом провідного наукового співробітника Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України Олени Олександрівни Гриб’юк.
До уваги присутніх було представлено новий дослідницький проект «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі», започаткований Інститутом модернізації змісту освіти МОН України спільно з Інститутом інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України.
Результати цих досліджень дадуть можливість оцінити реальний стан і тенденції розвитку освітньої системи України, зокрема STEM-освіти, в порівнянні з іншими державами світу.
Учасники круглого столу ознайомилися з можливостями використання на уроках фізики, хімії та біології в загальноосвітніх навчальних закладах додаткового обладнання, зокрема, вимірювальних приладів (датчиків).
Основні тематичні напрями роботи
1. Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу.
2. Використання систем комп'ютерної математики в наукових дослідженнях та освіті.
3. Програмне забезпечення дистанційного навчання.
4. Інформаційно-комунікаційні технології та середовища для професійного навчання.
5. Методика навчання природничо-математичних дисциплін та інформатики.
Програма круглого столу
Вступне слово
Косик Вікторія Миколаївна, начальник відділу цифрової освіти, фінансової грамотності та навичок підприємництва Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України
Гриб’юк Олена Олександрівна, керівник проекту, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
Презентація дослідно-експериментального проекту всеукраїнського рівня за темою «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі».
Хошаба Олександр Мирославович, кандидат технічних наук, доцент кафедри захисту інформації, доцент кафедри програмного забезпечення, Sun Certified Professional, директор Інноваційно-комп’ютерного центру Вінницького національного технічного університету
Відкрита інноваційна навчальна платформа «Clever»: технічні аспекти і особливості використання
Живков Олександр Петрович, кандидат технічних наук, доцент кафедри фізико-технічних засобів захисту інформації Національного Технічного Університету України «Київський Політехнічний Інститут»
Використання вимірювальних приладів (датчиків) на уроках фізики, хімії та біології в загальноосвітніх навчальних закладах.
Левшенюк Володимир Ярославович, кандидат педагогічних наук, керівник науково-дослідної лабораторії «Змісту, методів і засобів навчання природничих дисциплін» Рівненського державного гуманітарного університету
Можливості оновлення навчального обладнання кабінетів природничого циклу засобами сучасної електроніки.
Бойко Анжела Іванівна, доктор філософських наук, доцент, завідувач кафедри Черкаського державного технологічного університету
Методологічні аспекти формування компетентностей в сучасному інформаційному суспільстві.
Вінниченко Євген Федорович, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики і обчислювальної техніки Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка
Використання педагогічних програмних засобів навчального призначення в міждисциплінарному контексті.
Федонюк Анатолій Ананійович, кандидат фізико-математичних наук, доцент, завідувач кафедри вищої математики та інформатики Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки;
Математичні та фізичні підходи в моделюванні соціальних мереж.
Тютюн Любов Андріївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри математики та інформатики Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського
Особливості використання вільнопоширюваного програмного забезпечення у процесі підготовки майбутніх учителів математики
Бузько Вікторія Леонідівна, кандидат педагогічних наук, учитель фізики комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання № 6 «Спеціалізована загальноосвітня школа I-III ступенів, центр естетичного виховання «Натхнення» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»
Інтегровані уроки фізики з використанням інформаційно-комунікаційних технологій
Пікалова Валентина Валеріївна, кандидат педагогічних наук, доцент Харківського національного університету імені Г. С. Сковороди
Розв'язування практичних задач з використанням GeoGebra в курсі дискретної математики
Вакуленко Ірина Вікторівна, заступник директора ІІ з навчальної роботи, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
Самостійна робота учнів на уроках математики з використанням ІКТ
Покришень Дмитро Анатолійович, кандидат педагогічних наук, Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського
STEM-освіта: проблеми та напрями впровадження
Перегуда Наталія Ігорівна, завідувач сектору навчальних програм інформаційно-комунікаційних технологій відділу цифрової освіти, фінансової грамотності та навичок підприємництва ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України
Впровадження ігрових технологій у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів
Китайцев Олег Миколайович, завідувач сектору цифрових навчальних технологій відділу цифрової освіти, фінансової грамотності та навичок підприємництва ДНУ«Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України
Використання електронних освітніх ресурсів для викладання предметів природничого циклу