Перша Літня школа «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences»

Перша Літня школа «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences»
1-7 червня 2016 року відбулася Перша Літня школа «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences» в рамках дослідницького проекту всеукраїнського рівня «Варіативні моделі комп’ютерно орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі» в місті Луцьк на базі Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки за підтримки Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України, Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, Національного університету «Львівська політехніка», Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України.
2.png

Наукова мозаїка Першої Літньої школи «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences» була класично-вишуканою, що підтверджувалось участю плеяди експертів, вітчизняних фахівців, які глибоко досліджують і закладають вектори розвитку сучасної педагогічної науки. Панельні сесії проходили у цікавих презентаціях, жвавих дискусіях, які спонукали до наукового пошуку, найнепередбачуваних проектів.

3.png

В рамках роботи літньої школи проводилися інтеграційні заняття та розглядалися методики проведення рольових ігор в контексті зазначеної проблемати.

Слухачі школи отримали унікальну можливість прослухати курс лекцій «Математичне моделювання в процесі навчання предметів природничо-математичного циклу» (Олена Гриб’юк, к.пед.н., п.н.с. Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПНУ);

«Навчання астрономії в контексті варіативності моделей в загальноосвітніх навчальних закладах» - «Астрономічна задача на перетині наук» (Софія Апуневич, к.ф.-м.н., доцент, Львівський національний університет ім. Івана Франка);

«Системи комп’ютерної математики і візуалізація в проектно-дослідницькій діяльності учнів» (Олена Гриб’юк, к.пед.н., п.н.с. Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПНУ);

«Відкрита інноваційна навчальна платформа «Clever»: технічні аспекти і особливості використання» (Олена Гриб’юк, Олександр Хошаба);

«Методологія педагогічного проектування комп’ютерно орієнтованого середовища навчання в школі» (Олена Гриб’юк);

«Комп’ютерне моделювання фізичних явищ і процесів» (Анатолій Федонюк, к.ф.-м.н., завідувач кафедри, Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки).

Тренерами Олександром Шевцовим., Андрієм Зазєріним було проведено майстер-клас «Статика на новий лад. Закони фізики в контексті використання сучасних освітніх технологій» та тренінг «ART-проектування. Візуальне програмування. Середовище LabView».

Співробітниками Інституту модернізації змісту освіти МОН України Олегом Китайцевим, Наталею Перегудою за підтримки Олени Гриб’юк, п.н.с. Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПНУ було організовано і проведено круглий стіл «Електронні освітні ресурси як складова комп'ютерно-орієнтованого середовища навального закладу».

В рамках Першої літньої школи «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences» відбулася панельна дискусія «Самостійна робота учнів/студентів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій», напрацювання за результатами якої плануються використовуватись в дослідницькій роботі учасників проекту.

Учасники школи прослухали серію ознайомлюючи лекцій та взяли участь у тренінгах «Методичні системи навчання в країнах ЄС»

Проводилася серія тренінгів «Проектування комп’ютерно орієнтованого середовища навчання в школі». Учасники літньо школи пройшли відповідне тестування та обговорили шляхи та завдання подальшої діяльності в рамках дослідницького проекту «Варіативні моделі комп’ютерно орієнтованого середовища навчання предметів природничо математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі».

4.png

Окрім проведених панельних сесій, дискусії тривали впродовж роботи круглих столів, де учасники літньої школи заслухали змістовні доповіді педагогів, методистів, вчених.

В рамках роботи Першої літньої школи «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences», у відповідності до завдань проекту «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу», згідно плану роботи управління освіти, науки та молоді Волинської облдержадміністрації спільно з Центром науково-технічної творчості учнівської молоді відбувся також обласний семінар-практикум із залученням керівників гуртків інформатики навчальних закладів області «Взаємодія загальноосвітніх, позашкільних та вищих навчальних закладів в організації інформаційно-технічної діяльності учнівської молоді».

Учасники літньої школи ознайомилися з проблемами та перспективами розвитку інформаційних технологій в позашкіллі області (Малащук Оксана Григорівна, головний спеціаліст відділу дошкільної, загальної середньої та вищої освіти управління освіти, науки та молоді облдержадміністрації).

Бабула Ірина Ігорівна, заступник директора з навчально-методичної роботи ЦНТТУМ, акцентувала увагу на науково-технічній творчості як ефективному чиннику зміни підходів до сучасного навчання позашкільників. Проаналізувала стан та перспективи участі вихованців позашкільних закладів в обласних масових заходах інформаційно-технічного напрямку.

Гриб’юк Олена Олександрівна, керівник проекту, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, ґрунтовно висвітлила варіативність моделей комп’ютерно орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в контексті неперервної освіти.

Сучасні підходи організації інструктивно-методичної роботи з метою інтеграції новітніх технологій проаналізувала Соловей Ірина Василівна, методист інформаційно-технічного відділу ЦНТТУМ.

Про поширення інноваційних форм роботи з дітьми у позашкільних навчальних закладах (З досвіду роботи кращих педагогів) розповів Яблонський Ігор Петрович, керівник гуртка інформатики ЗОШ І-ІІІ ст. с. Жидичин Ківерцівського району та Бондар Ярослава Степанівна, керівник гуртка ЛМ ЦНТТУМ.

Під час майстер-класу «Анагліфні окуляри» Ковальчук Наталія Вікторівна, зав. лабораторією інноваційних технологій, керівник гуртка ЦНТТУМ, продемонструвала відомі приклади застосування методу представлення та перегляду стереоскопічних зображень з метою вирішення питання оптимізації міжпредметних зв’язків у взаємодії загальноосвітніх, позашкільних та вищих навчальних закладів.

Ігор Анатолійович Стельмащук, директор ЦНТТУМ, акцентував увагу учасників Літньої школи на вирішенні проблемних питань на засадах співпраці ЦНТТУМ з педагогами області, вищих навчальних закладів та підвів підсумки.

Учасники літньої школи слухали доповіді та взяли участь у серії тренінгів, проведених Марковською Тетяною Василівною, Вакуленко Іриною Вікторівною, Барладим Валентиною Миколаївною та цілим рядом цікавих та талановитих спікерів.

Науковці та педагоги взяли участь у роботі V Міжнародної науково практичної конференції «Математика. Інформаційні технології. Освіта» (МІТО-2016), що проводиться в рамках дослідницького проекту всеукраїнського рівня «Варіативні моделі комп’ютерно орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі». Більш детально з доробком учасників конференції можна ознайомитись у Збірнику матеріалів, що підготовлений за результатами заходу. Пропозиції, коментарі, дискусії, презентаційні матеріали викристалізувались у Резолюцію конференції МІТО-2016.

Учасники семінару – тренінгу – навчально-демонстраційної сесії «Варіативні моделі комп’ютерно орієнтованого середовища навчання предметів природничо математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі» в рамках Першої літньої школи «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences» отримали сертифікати підвищення кваліфікації.

Перша літня школа «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences» відбулася на високому організаційному та науковому рівні. Обрана тема дослідницького проекту послугувала плідним підґрунтям для обміну думками із зазначеної проблематики. У зв’язку з актуальністю порушених питань за результатами роботи літньої школи буде опублікована збірка матеріалів тез та доповідей учасників конференції. Обмін досвідом, думками, аналіз процесів реформування освіти, що характерні для сьогодення країни, дали можливість учасникам літньої школи напрацювати та схвалити відповідні рекомендації за результатами тривалої роботи.

Анонси та оголошення

ІV МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ» - 2024

Вельмишановні колеги, запрошуємо до участі в міжнародній конференції, яка відбудеться у змішаному форматі 30 квітня 2024 року.

Наша мета: розвиток теоретичних засад і обмін практичним досвідом застосування імерсивних технологій у навчальному процесі закладів освіти різного рівня.


ІНСТИТУТ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ НАПН УКРАЇНИ оголошує конкурс на заміщення посад


ХІІ Міжнародна науково-практична конференція «MoodleMoot Ukraine 2024. Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle»

Запрошуємо викладачів, науковців, аспірантів, студентів, фахівців з організації навчального процесу, дистанційного навчання – усіх, хто використовує або планує використовувати систему управління навчанням Moodle, взяти участь у конференції 31 травня 2024 р.


Навчання в докторантурі

Запрошуємо на навчання в докторантуру Інституту цифровізації освіти НАПН України для здобуття ступеня доктора наук з наукової спеціальності: 13.00.10 - інформаційно-комунікаційні технології в освіті.


ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДО АСПІРАНТУРИ В 2024 РОЦІ

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 06 березня 2024 року № 266 було затверджено Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.