Консолідація науки і практики в аспекті інформатизації інклюзивної дошкільної освіти

Консолідація науки і практики в аспекті інформатизації інклюзивної дошкільної освіти

19 квітня 2017 р. на базі Полтавського навчально-реабілітаційного центру Полтавської обласної ради відбулася робоча зустріч фахівців центру та Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, спрямована на обговорення проблем впровадження мультимедійних технологій в інклюзивну дошкільну освіту.

Упровадження новітніх засобів, зокрема мультимедійних технологій, у навчально-виховний процес дошкільного навчального закладу (ДНЗ) є невід’ємним складником розвитку інформаційного суспільства в Україні. Мультимедійні технології відрізняються низкою переваг, таких як інтерактивність, гнучкість, інтеграція різноманітних типів даних (текст, зображення, аудіо, відео, анімація), вплив на різні органи чуття. Їх використання відкриває широкі перспективи в навчанні, вихованні й розвитку дошкільнят, зокрема тих, хто має особливості психофізичного розвитку: можливість враховувати індивідуальні потреби дітей, надавати великі масиви інформації у стислий, доступний для дитячого сприйняття спосіб, позитивно впливати на розвиток психічних процесів (мислення, пам’яті, уваги, уяви, мовлення і т.д.).

Фахівці Інституту – Юлія Носенко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, докторант та Жанна Матюх, аспірант – провели тренінг-презентацію, під час якої ознайомили учасників з особливостями інформатизації ДНЗ на сучасному етапі розвитку суспільства; апаратно-програмними засобами, доцільними для впровадження в навчально-виховний процес; сутністю мультимедійної технології та її різновидами, актуальними для ДНЗ. Розглянуто й обговорено можливості використання зазначених засобів та продемонстровано наочні приклади.

Відбулася демонстрація банку мультимедійних ресурсів, розробленого фахівцями Інституту. Учасники заходу долучились до обговорення й експертного оцінювання ресурсів та критеріїв їх відбору, актуальних для практики інклюзивної дошкільної освіти. Намічено шляхи подальшої співпраці в покращенні банку мультимедійних ресурсів.

Висловлюємо щиру подяку Любові Іванівні Січкар, директору Полтавського навчально-реабілітаційного центру Полтавської обласної ради, за сприяння й підтримку в проведенні заходу!

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg

Анонси та оголошення

ХІІ Міжнародна науково-практична конференція «MoodleMoot Ukraine 2024. Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle»

Запрошуємо викладачів, науковців, аспірантів, студентів, фахівців з організації навчального процесу, дистанційного навчання – усіх, хто використовує або планує використовувати систему управління навчанням Moodle, взяти участь у конференції 31 травня 2024 р.


Навчання в докторантурі

Запрошуємо на навчання в докторантуру Інституту цифровізації освіти НАПН України для здобуття ступеня доктора наук з наукової спеціальності: 13.00.10 - інформаційно-комунікаційні технології в освіті.


ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДО АСПІРАНТУРИ В 2024 РОЦІ

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 06 березня 2024 року № 266 було затверджено Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році.


Пропозиції до освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії

Всі зацікавлені особи мають можливість надати свої пропозиції та рекомендації до проекту освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті" (спеціальність "011 Освітні, педагогічні науки") в Інституті цифровізації освіті НАПН України, з метою її вдосконалення.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


IX МІЖНАРОДНИЙ СЕМІНАР «НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ: ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД (3L-PERSON-2024)

IX Міжнародний семінар «Навчання впродовж життя з використанням ІКТ: особистісно-орієнтований підхід (3L-Person)» з серії семінарів, що продовжує теми, започатковані у 2016 році та пропонує такі підтемами, що відповідають новим викликам у сфері освіти (наприклад, «Синтетичне навчальне середовище: AR/VR/MR, AI в освіті тощо»). Головною ідеєю серії є створення-розробка-впровадження ІКТ на етапах Академічна → Освіта/Навчання → Промисловість. Швидкий перехід світу на дистанційну форму освіти та роботи призвів до появи гібридної робочої сили та потреб подальшої людино-системної інтеграції (HSI), де під «Системою» мається на увазі, перш за все, система освіти. НSI в освіті розглядається як взаємна адаптація людини та ІКТ до К16 + перекваліфікації протягом усього активного життя людини. 


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.