Інновації в школі: як сучасні технології допомагають навчатись

Інновації в школі: як сучасні технології допомагають навчатись

Якість шкільної освіти – одна з головних тем, які обговорюються сьогодні суспільством. Чимало нарікань українська освіта зазнає через відсталість засобів та технологій навчання, адже світ вимагає актуальних інструментів та знань. Які перспективи в освіти і на що сподіватися українським школярам?

Нові підходи до навчання

В інноваційному класі спеціально розроблена smart-система фіксує відповіді школярів, допомагає точно та неупереджено оцінювати знання і вміння учнів – на уроці й під час виконання домашніх завдань.

Здається, що в Україні про таке можна тільки мріяти. Але насправді у вітчизняних закладах освіти активно впроваджуються нові підходи до навчання. Один із найяскравіших прикладів інноватики в освіті – Всеукраїнський педагогічний експеримент «Розумники» Smart Kids для початкової школи.

На круглому столі у Луцьку, який відбувся 13 грудня, директори навчальних закладів поділилися досвідом участі у проекті. Під час семінару «Інноваційні рішення в освіті» того ж дня ініціатори й консультанти проекту розповіли про перебіг експерименту протягом 2014–2016 років, продемонстрували переваги сучасних технічних засобів, призначених для використання у школах.

Зустріч у Луцьку зібрала понад 70 освітян з Волинської та інших областей України. У заході взяли участь провідні фахівці з інформатизації освітньої галузі – представники Інституту модернізації змісту освіти МОН України та мультимедійного видавництва «Розумники», яке спеціалізується на електронному навчальному контенті.


Модернізовані класи

Керівник відділу цифрової освіти, фінансової грамотності та навичок підприємництва ДНУ «Інститут модернізації освіти» МОН України, Вікторія Косик, виступила з доповіддю «Впровадження ІКТ як один із найважливіших чинників модернізації системи освіти», у якій наголосила, що саме на систему освіти у всі часи покладалася місія підготовки суспільства до вступу в нову культурну епоху.

Сучасний клас – це не лише комп’ютер вчителя і проектор. Аби навчання було повноцінним, школа має бути обладнана технічними засобами, які дозволяють учням проводити досліди, робити виміри і розрахунки. Такими інструментами є комп’ютери, документ-камера, проектор, інтерактивна дошка, цифрові мікроскопи та лабораторії. Типовий перелік рекомендованих засобів навчання та обладнання для загальноосвітніх закладів затверджено наказом Міністерства освіти і науки України (№ 704 від 22.06.2016 року).

Смарт-технології в дії

Ігор Каплаушенко, керуючий партнер видавництва «Розумники», назвав пріоритетні напрями сучасної освіти, які зумовлюють актуальність експерименту Smart Kids. А саме: ефективність управління навчанням, моніторинг і оцінка якості навчання, компетентнісний підхід у навчанні, сучасне навчальне середовище.

Особливість методики Smart Kids полягає в тому, що діти навчаються у звичній для себе ігровій формі, а на додаток до робочого зошита користуються програмою, завантаженою на планшет або нетбук. Навчальний контент експерименту – дидактичні ігри – розроблено з урахуванням вікових та психологічних особливостей школярів. Цікаве наповнення, анімація та зображення перетворюють уроки на задоволення. Вчитель зі свого пристрою може дистанційно контролювати виконання завдань.


Діти охоче та активно працюють з дидактичними іграми. У цьому впевнились гості заходу під час другого дня зустрічі. Вчителі Луцької гімназії № 4 ім. Модеста Левицького запросили їх на відкриті заняття з математики з учнями першого та другого класів, які навчаються за новітньою методикою.

На сьогодні у проекті задіяно понад 40 навчальних закладів Київської, Одеської, Харківської, Львівської, Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Волинської, Івано-Франківської та інших областей. Протягом 2016 року учасниками експерименту Smart Kids стало 28 навчальних закладів. Деякі з них відкрили одразу кілька класів «Розумники».

Семінар у Луцьку – далеко не перша відкрита зустріч з освітянами: протягом 2015–2016 років ініціатори проекту провели 14 семінарів-тренінгів, присвячених smart-технологіям, для учителів, директорів та методистів навчальних закладів.

«Зустріч у Луцьку показала, що українські школи активно підтримують освітню ініціативу й готові до змін. Подібні заходи проводитимуться і надалі, залучатимуть все більше і більше освітян. На семінарі ми вже отримали запрошення директора школи №26 м. Івано-Франківська провести науково-практичний захід для іванофранківців. Також у січні наступного року заплановано поїздку в Чернівці та Суми», – поділився директор видавництва «Розумники» Олександр Кохан.

Анонси та оголошення

ІV МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ» - 2024

Вельмишановні колеги, запрошуємо до участі в міжнародній конференції, яка відбудеться у змішаному форматі 30 квітня 2024 року.

Наша мета: розвиток теоретичних засад і обмін практичним досвідом застосування імерсивних технологій у навчальному процесі закладів освіти різного рівня.


ІНСТИТУТ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ НАПН УКРАЇНИ оголошує конкурс на заміщення посад


ХІІ Міжнародна науково-практична конференція «MoodleMoot Ukraine 2024. Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle»

Запрошуємо викладачів, науковців, аспірантів, студентів, фахівців з організації навчального процесу, дистанційного навчання – усіх, хто використовує або планує використовувати систему управління навчанням Moodle, взяти участь у конференції 31 травня 2024 р.


Навчання в докторантурі

Запрошуємо на навчання в докторантуру Інституту цифровізації освіти НАПН України для здобуття ступеня доктора наук з наукової спеціальності: 13.00.10 - інформаційно-комунікаційні технології в освіті.


ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДО АСПІРАНТУРИ В 2024 РОЦІ

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 06 березня 2024 року № 266 було затверджено Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році.


Пропозиції до освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії

Всі зацікавлені особи мають можливість надати свої пропозиції та рекомендації до проекту освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті" (спеціальність "011 Освітні, педагогічні науки") в Інституті цифровізації освіті НАПН України, з метою її вдосконалення.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.