Нові засоби для навчання: як «оживити» інтерактивну дошку і опанувати цифровий тир

Нові засоби для навчання: як «оживити» інтерактивну дошку і опанувати цифровий тир

В актовому залі Національній академії педагогічних наук України відбувся семінар-практикум для освітян Київської області, на який зібралося близько 80 директорів загальноосвітніх навчальних закладів та вчителів початкових класів. На цьому заході було презентовано результати впровадження Всеукраїнського проекту «Розумники» (Smart Kids), керівником якого є співробітник Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України Литвинова С.Г.

Ігровий контент для молодшої школи

Статистика свідчить: сенсорними дошками оснащено більшість шкіл Київщини. Аби їх «оживити» – і перетворити звичайне навчання на інтерактивне (а отже, більш інформативне, цікаве та захопливе), розроблені електронні освітні ресурси в ігровій формі (ЕОІР). Простіше кажучи – педагогічні ігри.

Це – якісний навчальний контент для початкової школи. Інтерактивні навчальні програми використовуються у Всеукраїнському експерименті «Розумники» (Smart Kids). Проект дозволяє створити сучасне навчальне середовище, яке допоможе виховати майбутнє покоління розумним та успішним.

«В Україні кількість освітніх проектів сягає 200. Проектів, які стосуються саме середньої школи, досить мало. Для початкової школи – одиниці. І існує лише один проект, який використовує інформаційно-комунікаційні технології. Він має назву «Розумники» (Smart Kids)», – розповіла науковий керівник проекту Світлана Литвинова, доктор педагогічних наук, завідувач відділу технологій відкритого навчального середовища Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України.

Чому цей проект є актуальним? Навіть діти дошкільного віку вже легко вміють керувати планшетом чи смартфоном. Зазвичай їм цікаво грати. Проте ігри можуть мати навчальний характер. І саме вони є корисними.

Проект «Розумники» поєднує використання сучасних технологій та навчання за шкільною програмою. Вчитель отримує доступ до статистики і може контролювати кількість та якість виконаної роботи. «Ми створили віртуальний кабінет, завдяки якому можна відслідковувати, які саме завдання учень виконав вдома або на уроці», – пояснила Світлана Григорівна.

Сучасні рішення для освіти

На семінарі-практикумі були присутні вчителі, які вже ефективно використовують можливості Smart Kids. Вони поділилися з колегами досвідом роботи з ЕОІР. Крім того, на захід завітали також викладачі середньої та старшої школи. Для них цікавим був блок інформації про цифрові лабораторії – мобільні вимірювальні комплекси, які дозволяють не лише проводити досліди з фізики та хімії, а й аналізувати отримані дані.

«Пристрій розраховано на групову роботу до 4 осіб. Прилад може вимірювати до 8 характеристик одночасно. Всі вони записуються і виводяться на екран у вигляді графіку», – розповів директор видавництва «Розумники» Олександр Кохан.

Детально про роботу цифрових вимірювальних комплексів Globisens Labdisc розповіла на семінарі Вікторія Косик. Цікаво, що такі прилади можна застосовувати навіть на уроках математики, природознавства та основ здоров’я у молодшій школі. Наприклад, за допомогою такої цифрової лабораторії можна виміряти ширину, довжину та висоту об’єкта.

«Навіть на уроках з фізкультури, коли прийшли дітки, і ви хочете їх вишикувати за зростом, можна побудувати дуже цікавий графік – з ім’ям та прізвищем кожного учня. І тоді вже Ваня не скаже: а чому я стою другий, я ж вищий за Петрика! Але у випадку з вимірами уже не посперечаєшся», – сміється Вікторія Миколаївна.

Велике зацікавлення вчителів викликав ще один засіб навчання – інтерактивний лазерний тир. В кінці заходу всі охочі змогли випробувати себе на влучність. У деяких школах України вже користуються таким тиром на уроках «Захист Вітчизни» у старших класах. Це – ще один вдалий приклад того, як технології проникають у навчання.

IMGP1103.JPG
IMGP1104.JPG
IMGP1128.JPG
IMGP1138.JPG

Анонси та оголошення

ХІІ Міжнародна науково-практична конференція «MoodleMoot Ukraine 2024. Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle»

Запрошуємо викладачів, науковців, аспірантів, студентів, фахівців з організації навчального процесу, дистанційного навчання – усіх, хто використовує або планує використовувати систему управління навчанням Moodle, взяти участь у конференції 31 травня 2024 р.


Навчання в докторантурі

Запрошуємо на навчання в докторантуру Інституту цифровізації освіти НАПН України для здобуття ступеня доктора наук з наукової спеціальності: 13.00.10 - інформаційно-комунікаційні технології в освіті.


ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДО АСПІРАНТУРИ В 2024 РОЦІ

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 06 березня 2024 року № 266 було затверджено Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році.


Пропозиції до освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії

Всі зацікавлені особи мають можливість надати свої пропозиції та рекомендації до проекту освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті" (спеціальність "011 Освітні, педагогічні науки") в Інституті цифровізації освіті НАПН України, з метою її вдосконалення.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


IX МІЖНАРОДНИЙ СЕМІНАР «НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ: ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД (3L-PERSON-2024)

IX Міжнародний семінар «Навчання впродовж життя з використанням ІКТ: особистісно-орієнтований підхід (3L-Person)» з серії семінарів, що продовжує теми, започатковані у 2016 році та пропонує такі підтемами, що відповідають новим викликам у сфері освіти (наприклад, «Синтетичне навчальне середовище: AR/VR/MR, AI в освіті тощо»). Головною ідеєю серії є створення-розробка-впровадження ІКТ на етапах Академічна → Освіта/Навчання → Промисловість. Швидкий перехід світу на дистанційну форму освіти та роботи призвів до появи гібридної робочої сили та потреб подальшої людино-системної інтеграції (HSI), де під «Системою» мається на увазі, перш за все, система освіти. НSI в освіті розглядається як взаємна адаптація людини та ІКТ до К16 + перекваліфікації протягом усього активного життя людини. 


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.