Педагоги Чернігова дізнались про нові можливості для навчання школярів

Педагоги Чернігова дізнались про нові можливості для навчання школярів

Планшет на уроці – розвиває чи відволікає? Як проводити досліди за допомогою цифрових приладів? Педагоги Чернігова вивчали досвід використання інтерактивних технологій в освіті – на семінарі-практикумі, присвяченому інноваціям.

Зустріч з освітянами 3-го та 6-го лютого на базі Чернігівського ліцею №15 та Чернігівського вищого професійного училища побутового обслуговування зібрала понад 200 директорів шкіл, їхніх заступників, учителів молодших класів, викладачів природничих дисциплін та інформатики.

Грати, щоб вивчати

Вже з першого року навчання діти можуть використовувати на уроках гаджети. У сучасній школі на допомогу звичайним прописам, зошитам та книжкам приходять ергономічні планшети й ноутбуки. Завдяки цим електронним помічникам заняття з математики та української мови стають схожими на гру, а інформація засвоюється легко та невимушено.

Новий підхід до навчання – за допомогою інтерактивних ігор – впроваджується за підтримки МОН в українських школах починаючи з 2014 року. Поки що проект експериментальний. Долучитися до Всеукраїнського педагогічного експерименту «РОЗУМНИКИ» (Smart Kids) може будь-яка школа, навіть якщо в класі немає учнівських пристроїв, а є лише телевізор/інтерактивна дошка, проектор та комп’ютер вчителя.

Про перебіг та проміжні результати експерименту в молодшій школі, особливості навчання із застосуванням інформаційних технологій розповіла на семінарі в Чернігові доктор педагогічних наук, завідувач відділу технологій відкритого навчального середовища Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України Світлана Литвинова та завідувач відділу цифрової освіти, фінансової грамотності та навичок підприємництва НДУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України Вікторія Косик.

Школа майбутнього

Як на практиці користуватися педіграми та іншими мультимедійними продуктами, вчителі Чернігова та області дізналися з перших вуст. Навчання для педагогів провела вчитель-тренер від видавництва «Розумники» – Тетяна Даниліна. Саме це видавництво займається розробкою мультимедійних програм для школи.

Олександр Кохан, керівник видавництва «Розумники», презентував також технічні новинки для шкільних кабінетів. І не лише початкової школи. За останнім словом техніки можуть бути обладнані кабінети біології, хімії та фізики. Організувати справжню лабораторію для цікавої експериментальної та проектної роботи можна, використовуючи цифровий мікроскоп, документ-камеру, електронні лабораторії з датчиками для вимірювань – «Ейнштейн» та «Лабдиск».

«Е-підручники» – ще один важливий для української освіти проект, який видавництво «Розумники» реалізовує спільно з МОН та провідними видавництвами України. Використання ліцензійних цифрових копій підручників допомагає осучаснити навчальний процес та розвантажити портфелі школярів. У Києві учні 13 навчальних закладів вже послуговуються електронними підручниками – з інтерактивним змістом, швидким пошуком та можливістю робити нотатки.

Анонси та оголошення

ХІІ Міжнародна науково-практична конференція «MoodleMoot Ukraine 2024. Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle»

Запрошуємо викладачів, науковців, аспірантів, студентів, фахівців з організації навчального процесу, дистанційного навчання – усіх, хто використовує або планує використовувати систему управління навчанням Moodle, взяти участь у конференції 31 травня 2024 р.


Навчання в докторантурі

Запрошуємо на навчання в докторантуру Інституту цифровізації освіти НАПН України для здобуття ступеня доктора наук з наукової спеціальності: 13.00.10 - інформаційно-комунікаційні технології в освіті.


ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДО АСПІРАНТУРИ В 2024 РОЦІ

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 06 березня 2024 року № 266 було затверджено Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році.


Пропозиції до освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії

Всі зацікавлені особи мають можливість надати свої пропозиції та рекомендації до проекту освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті" (спеціальність "011 Освітні, педагогічні науки") в Інституті цифровізації освіті НАПН України, з метою її вдосконалення.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


IX МІЖНАРОДНИЙ СЕМІНАР «НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ: ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД (3L-PERSON-2024)

IX Міжнародний семінар «Навчання впродовж життя з використанням ІКТ: особистісно-орієнтований підхід (3L-Person)» з серії семінарів, що продовжує теми, започатковані у 2016 році та пропонує такі підтемами, що відповідають новим викликам у сфері освіти (наприклад, «Синтетичне навчальне середовище: AR/VR/MR, AI в освіті тощо»). Головною ідеєю серії є створення-розробка-впровадження ІКТ на етапах Академічна → Освіта/Навчання → Промисловість. Швидкий перехід світу на дистанційну форму освіти та роботи призвів до появи гібридної робочої сили та потреб подальшої людино-системної інтеграції (HSI), де під «Системою» мається на увазі, перш за все, система освіти. НSI в освіті розглядається як взаємна адаптація людини та ІКТ до К16 + перекваліфікації протягом усього активного життя людини. 


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.