Професію вчителя можна порівняти з лікарем. Чому? Лікар, не може лікувати людей так, як лікували цьому «вчора». І педагог, не може вчити так, як вчили його у свій час. Тому аналіз нових кращих практик та обмін досвідом з використання сучасних інформаційних технологій в навчально-виховному процесі стає для вчителя важливою частиною його професії.
Навчальні та науково-практичні семінари, майстер-класи, круглі столи, бесіди-лекції – це ті заходи, які допомагають освітянам дізнатися про впровадження інформаційних технологій.
Нещодавно пощастило взяти участь у науково-практичному семінарі директорам, заступникам директорів з навчально-виховної роботи, вчителям загальноосвітніх навчальних закладів Одеської області.
Спікерами заходів були фахівці з інформатизації освіти, наукові співробітники Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України та мультимедійного видавництва «Розумники».
Про що говорили? Що показували?
Фахівці з інформатизації освіти розповіли педагогам про використання цифрових освітніх технологій і електронних освітніх ресурсів в загальноосвітніх навчальних закладах. Учасники дізнатися як з користю використовувати "плазму", комп'ютер, інтерактивну дошку або проектор.
Розповідаючи про удосконалення навчальних засобів, спікер з мультимедійноговидавництва «Розумники» Олександр Кохан підняв вгору маленький пристрій і запитав: «Як ви думаєте? Що це?». – Усі скептично: «Флешка». – «А от і ні. Це комп’ютер». Ось такі нові технічні рішення пропонують сучасні виробники на допомогу вчителям. Тепер такий звичний для нас комп’ютер став схожим на флешку. Дивина.
Досить цікавим та незвичайним був один момент, через який вчителі ледь не отримали серцевий напад. Під час презентації учнівської техніки спікер ненароком упустив зі столу комп’ютер. Ви б бачили, який переляк отримали вчителі. Але усі заспокоїлися, коли дізналися, що це був показовий краш-тест техніки. Тобто демонстрація ударостійкості дитячого шкільного нетбука-трансформера MYTAB. Хотіли ще його залити водою, щоб вологостійкість показати. Але вирішили не ризикувати здоров’ям педагогів та перейшли до теми використання цифрових освітніх технологій при вивченні природничих дисциплін в загальноосвітніх навчальних закладах. Тут кидати нічого не стали, а одразу почали з вимірювань температури, освітлення та інших доступних показників з цифровими лабораторіями ЛабДіск (Labdisc) та Еinstein™.
Відома в Україні професорка з Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України та керівник Всеукраїнського проекту «Розумники» Світлана Литвинова розповіла про впровадження Всеукраїнського педагогічного експерименту«Розумники» (Smart Kids) у початковій школі. Вона поділилася досягненнями та планами розвитку проекту, анонсувавши, що у найближчому майбутньому технологія Smart Kids буде офіційно «загрифована».