Вчитель, як лікар, завжди потребує нової практики

Вчитель, як лікар, завжди потребує нової практики

Професію вчителя можна порівняти з лікарем. Чому? Лікар, не може лікувати людей так, як лікували цьому «вчора». І педагог, не може вчити так, як вчили його у свій час. Тому аналіз нових кращих практик та обмін досвідом з використання сучасних інформаційних технологій в навчально-виховному процесі стає для вчителя важливою частиною його професії.

Навчальні та науково-практичні семінари, майстер-класи, круглі столи, бесіди-лекції – це ті заходи, які допомагають освітянам дізнатися про впровадження інформаційних технологій.

Нещодавно пощастило взяти участь у науково-практичному семінарі директорам, заступникам директорів з навчально-виховної роботи, вчителям загальноосвітніх навчальних закладів Одеської області.

Спікерами заходів були фахівці з інформатизації освіти, наукові співробітники Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України та мультимедійного видавництва «Розумники».




Про що говорили? Що показували?

Фахівці з інформатизації освіти розповіли педагогам про використання цифрових освітніх технологій і електронних освітніх ресурсів в загальноосвітніх навчальних закладах. Учасники дізнатися як з користю використовувати "плазму", комп'ютер, інтерактивну дошку або проектор. 

Розповідаючи про удосконалення навчальних засобів, спікер з мультимедійноговидавництва «Розумники» Олександр Кохан підняв вгору маленький пристрій і запитав: «Як ви думаєте? Що це?». – Усі скептично: «Флешка». – «А от і ні. Це комп’ютер». Ось такі нові технічні рішення пропонують сучасні виробники на допомогу вчителям. Тепер такий звичний для нас комп’ютер став схожим на флешку. Дивина.

       

Досить цікавим та незвичайним був один момент, через який вчителі ледь не отримали серцевий напад. Під час презентації учнівської техніки спікер ненароком упустив зі столу комп’ютер. Ви б бачили, який переляк отримали вчителі. Але усі заспокоїлися, коли дізналися, що це був показовий краш-тест техніки. Тобто демонстрація ударостійкості дитячого шкільного нетбука-трансформера MYTAB. Хотіли ще його залити водою, щоб вологостійкість показати. Але вирішили не ризикувати здоров’ям педагогів та перейшли до теми використання цифрових освітніх технологій при вивченні природничих дисциплін в загальноосвітніх навчальних закладах. Тут кидати нічого не стали, а одразу почали з вимірювань температури, освітлення та інших доступних показників з цифровими лабораторіями ЛабДіск (Labdisc) та Еinstein™



 Відома в Україні професорка з Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України та керівник Всеукраїнського проекту «Розумники» Світлана Литвинова розповіла про впровадження Всеукраїнського педагогічного експерименту«Розумники» (Smart Kids) у початковій школі. Вона поділилася досягненнями та планами розвитку проекту, анонсувавши, що у найближчому майбутньому технологія Smart Kids буде офіційно «загрифована». 




 

Також для вчителів було цікаво дізнатися про комплексне рішення для навчання наймолодших - «Смарткейс вчителя початкової школи». У якому готові мультимедійні завдання в ігровій формі за шкільною програмою з математики та української мови. А ще «Вчительська медіатека» з більше 3 000 яскравих малюнків від педагогічних дизайнерів та програмами для інтерактивної дошки. 

Щодо використання електронних підручників у школі, то з вчителями Одещини поділилися, як пілотний проект Є-Підручники розпочав дію у 14 школах міста Києва, які його умови та перспективи. 

На семінарі вчителі побачили як працюють та допомагають педагогу у роботі новітні технології навчання. Тому багато хто з них сподівається на підтримку, щоб придбати для своїх дітей «Смарткейс»цифрові лабораторіїпило-, волого-,ударостійкі нетбуки-трансформери чи долучитися до інноваційного педагогічного проекту «Розумники».

Ганна Ковцуняк

Анонси та оголошення

ІV МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ» - 2024

Вельмишановні колеги, запрошуємо до участі в міжнародній конференції, яка відбудеться у змішаному форматі 30 квітня 2024 року.

Наша мета: розвиток теоретичних засад і обмін практичним досвідом застосування імерсивних технологій у навчальному процесі закладів освіти різного рівня.


ІНСТИТУТ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ НАПН УКРАЇНИ оголошує конкурс на заміщення посад


ХІІ Міжнародна науково-практична конференція «MoodleMoot Ukraine 2024. Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle»

Запрошуємо викладачів, науковців, аспірантів, студентів, фахівців з організації навчального процесу, дистанційного навчання – усіх, хто використовує або планує використовувати систему управління навчанням Moodle, взяти участь у конференції 31 травня 2024 р.


Навчання в докторантурі

Запрошуємо на навчання в докторантуру Інституту цифровізації освіти НАПН України для здобуття ступеня доктора наук з наукової спеціальності: 13.00.10 - інформаційно-комунікаційні технології в освіті.


ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДО АСПІРАНТУРИ В 2024 РОЦІ

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 06 березня 2024 року № 266 було затверджено Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році.


Пропозиції до освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії

Всі зацікавлені особи мають можливість надати свої пропозиції та рекомендації до проекту освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті" (спеціальність "011 Освітні, педагогічні науки") в Інституті цифровізації освіті НАПН України, з метою її вдосконалення.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.