Всеукраїнський методологічний семінар «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу»

Всеукраїнський методологічний семінар «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу»

Відбувся Всеукраїнський методологічний семінар «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу» в рамках VIII Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти 2017» за підтримки Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України.

Результатом участі Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України у конкурсі з тематичних номінацій, що відбувся в межах виставки, стало отримання почесної нагороди - золотої медалі за науково-методичну розробку «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі» (науковий керівник – Гриб’юк О.О.) у номінації «Розробка та впровадження інноваційних проектів, тренінгових технологій, програм і рішень для осучаснення навчального процесу та підвищення рівня знань молоді».

«Результати роботи, неперевершені, унікальні здобутки, висока педагогічна майстерність, яскравий талант творчого колективу, креативна довершеність кожного проекту, барвиста палітра досягнень та багатство інноваційного супроводу – ось складові частини успіху нашої дослідно-експериментальної роботи за метою: «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі», - підкреслила Олена Олександрівна Гриб’юк, науковий керівник дослідно-експериментальної роботи.

Під час роботи над модулем 1 « Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в школі – кращий інноваційний досвід» відбулося представлення телекомунікаційного проекту «SIEG: Science, Informatics, English, German. Чи варто вивчати природничі науки в комплексі?»

Ведищева Олена Володимирівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, Луцька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 5 Луцької міської ради Волинської області

Поляниця Оксана Іванівна, координатор проекту, вчитель біології

Білик Ольга Олександрівна, вчитель фізики

Відринський Богдан Володимирович, вчитель інформатики

У ході роботи йшлося про:

Організаційні та методичні засади ефективного запровадження інновацій та дослідно-експериментальної діяльності у школі

Сагайдак Валентина Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, Луцький навчально-виховний комплекс № 9 Луцької міської ради

Особливості використання ІКТ при навчанні предметів природничо-математичного циклу

Лігоцька Наталя Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи

Веб-квест як сучасна форма організації проектної діяльності

Лабнюк Оксана Михайлівна, координатор проекту, вчитель інформатики

Використання системи динамічної математики Geogebra в процесі навчання математики

Оліда Ірина Ярославівна, вчитель математики

Міжпредметні зв'язки як засіб формування екологічного мислення: Екологія, література, ІКТ

Багно Олена Миколаївна, вчитель біології

Інноваційні техніки формування екологічного системного мислення молодших школярів

Козлова Жанна Геннадіївна, учитель початкових класів

Використання робототехнічних засобів в навчально-виховному процесі

Лукавий Петро Миколайович, вчитель інформатики

Варіативна модель інноваційного освітнього середовища загальноосвітнього навчального закладу

Жорницька Тетяна Василівна, директор, Летичівський НВК №2 «ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія»

Використання системи динамічної математики GеоGebra в процесі навчання теми «Інтеграл та його застосування»

Березюк Любов Олексіївна, координатор проекту, вчитель математики

Використання дослідницької моделі навчання географії в процесі вивчення теми «Рослини і тварини - синоптики»

Притуляк Леонід Леонідович, вчитель географії

Використання інформаційних технологій на уроках фізики у поєднанні з ситуаційними завданнями при вивченні теми «Кінематика»

Панічева Леся Василівна, вчитель фізики

Чумак Лариса Миколаївна, вчитель математики

Робототехніка як універсальний інструмент для розвитку і виховання учнівської молоді

Василишин Михайло Васильович, Панчук Інна Михайлівна, вчителі інформатики

Використання СДМ Geogebra в процесі розв’язування задач з параметрами

Юнчик Валентина Леонідівна, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України

Вивчення фракталів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклів

Грищенко Ольга Сергіївна, НПУ імені М.П.Драгоманова


Під час роботи над модулем 2 «Модернізація інноваційного освітнього середовища дошкільного навчального закладу в контексті неперевності освіти» особливу увагу звернули на необхідність використання міжпредметних зв’язків як дидактичного інструменту

Гриб’юк Олена Олександрівна, керівник проекту, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України

Волкова Наталія Іванівна, КЗ «ДНЗ №72 ВМР»

Відбулася презентація кращого інноваційного досвіду - проектів ДНЗ:

1. Варіативна модель інноваційного освітнього середовища дошкільного навчального закладу «Журавлик»

Журавель Наталя Володимирівна, вихователь-методист КЗ «ДНЗ №72 ВМР»

Проект «Лего+математика», Рябоконь Катерина Петрівна, вихователь

Проект «Фрактали», Ірлянова Олеся Яківна, вихователь

Проект «Мовлення+математика+ІКТ», Цилюрик Наталія Юріївна

Проект «Музика+математика», Химич Ніна Вікторівна, музкерівник

Проект «Біомедицина», Шликова Наталія Анатоліївна, вихователь

2. Варіативна модель інноваційного середовища дошкільного навчального закладу «Подоляночка»

Смірнова Наталія Анатоліївна, вихователь-методист КЗ «ДНЗ №7 ВМР»

Дослідження інтелектуально-пізнавального компоненту обдарованості, Слизькоуха Ольга Олексіївна, практичний психолог

Пошуково-дослідницька та експериментальна діяльність дошкільників як основа пізнавального розвитку, Слободянюк Олеся Василівна

Розвиток сенсорних, інтелектуальних та творчих здібностей дошкільника через конструктивно-будівельну діяльність дошкільнят, Вінніченко Ірина Миколаївна, вихователь

Конструювання Lego – універсальний засіб для розвитку сучасної дитини, Юзюк Ольга Василівна, вихователь


Під час роботи заслухали також доповіді:

Практичні аспекти впровадження G Suite for Education в процесі навчання предметів природничо-математичного циклу

Хошаба Олександр Мирославович, кандидат технічних наук, директор Інноваційно-комп’ютерного центру Вінницького національного технічного університету

Компетентнісний підхід в освіті як основа її реформування

Бойко Анжела Іванівна, Черкаський державний технологічний університет

Експериментальна та інноваційна діяльність навчальних закладів природничо-математичного напряму у Вінниці

Яценко Оксана Василівна, Департамент освіти Вінницької міської ради

Використання СКМ GeoGebra для створення бібліотеки комп'ютерних моделей

Ракута Валерій Михайлович, Чернігівський обласний інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського

Використання аналого-цифрових перетворювачів у лабораторних практикумах

Пудченко Сергій Анатолійович, НПУ імені М.П.Драгоманова

Освітня програма АСКОН «Будь інженером»

Віннік Олександр Миколайович, Літвінчук Андрій Вікторович, ОО «АСКОН-КР»

Учасники заходу обмінювались досвідом щодо впровадження інноваційних розробок в педагогічній освіті в контексті підвищення загального освітнього рівня дітей та молоді з предметів природничо-математичного циклу, в тому числі STEM-освіти, відбулося обговорення результатів наукових досліджень та інноваційної діяльності, механізмів впровадження та соціальних ефектів; розвиток науково-дослідної та інноваційної діяльності в області інформаційних технологій, математичного моделювання, систем комп’ютерної математики; розвиток процесів і технологій інформатизації освіти, навчально-методичного забезпечення національної системи природничо-математичної, STEM та ІТ-освіти, а також просування інноваційних педагогічних рішень на основі використання ІТ; проведення досліджень та обмін досвідом задля підвищення загального освітнього рівня учнів з предметів природничо-математичного циклу, в тому числі STEM-освіти, у контексті відкритої неперервної освіти та використання методів і технологій електронного та мобільного навчання, інноваційних освітніх та інструментальних технологій.

В ході роботи відбулося офіційне нагородження переможців природничо-математичного конкурсу «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences» в рамках дослідно-експериментальної роботи за темою «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі», відповідно Гриб’юк О.О. вручила іменні сертифікати переможцям конкурсу.

17 березня 2017 року творча команда «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences» отримала велике задоволення від спільної роботи упродовж 4 годин в рамках Всеукраїнського методологічного семінару «Варіативні моделі комп’ютерно орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу».

Анонси та оголошення

ХІІ Міжнародна науково-практична конференція «MoodleMoot Ukraine 2024. Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle»

Запрошуємо викладачів, науковців, аспірантів, студентів, фахівців з організації навчального процесу, дистанційного навчання – усіх, хто використовує або планує використовувати систему управління навчанням Moodle, взяти участь у конференції 31 травня 2024 р.


Навчання в докторантурі

Запрошуємо на навчання в докторантуру Інституту цифровізації освіти НАПН України для здобуття ступеня доктора наук з наукової спеціальності: 13.00.10 - інформаційно-комунікаційні технології в освіті.


ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДО АСПІРАНТУРИ В 2024 РОЦІ

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 06 березня 2024 року № 266 було затверджено Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році.


Пропозиції до освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії

Всі зацікавлені особи мають можливість надати свої пропозиції та рекомендації до проекту освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті" (спеціальність "011 Освітні, педагогічні науки") в Інституті цифровізації освіті НАПН України, з метою її вдосконалення.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


IX МІЖНАРОДНИЙ СЕМІНАР «НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ: ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД (3L-PERSON-2024)

IX Міжнародний семінар «Навчання впродовж життя з використанням ІКТ: особистісно-орієнтований підхід (3L-Person)» з серії семінарів, що продовжує теми, започатковані у 2016 році та пропонує такі підтемами, що відповідають новим викликам у сфері освіти (наприклад, «Синтетичне навчальне середовище: AR/VR/MR, AI в освіті тощо»). Головною ідеєю серії є створення-розробка-впровадження ІКТ на етапах Академічна → Освіта/Навчання → Промисловість. Швидкий перехід світу на дистанційну форму освіти та роботи призвів до появи гібридної робочої сили та потреб подальшої людино-системної інтеграції (HSI), де під «Системою» мається на увазі, перш за все, система освіти. НSI в освіті розглядається як взаємна адаптація людини та ІКТ до К16 + перекваліфікації протягом усього активного життя людини. 


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.