Всеукраїнський науково-практичний семінар «ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ 2023. ПОШУК РІШЕНЬ У ПЕРІОД ВІЙНИ»

Всеукраїнський науково-практичний семінар «ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ 2023. ПОШУК РІШЕНЬ У ПЕРІОД ВІЙНИ»
21 березня відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар, організований Інститутом цифровізації освіти НАПН України спільно з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Захід, до якого долучилися близько 300 вчителів, керівників шкіл, методистів, спеціалістів системи післядипломної педагогічної освіти, викладачів ЗВО, аспірантів, докторантів, наукових працівників зі всієї України, пройшов у онлайн форматі.

Семінар відкрив Ляшенко Олександр Іванович, академік-секретар Відділення загальної середньої освіти і цифровізації освітніх систем НАПН України, д-р пед. наук, проф., академік НАПН України.
Із вітальним словом до учасників звернулася Литвинова Світлана Григорівна, д-р пед. наук, ст. наук. співр., в.о. директора ІЦО НАПН України.
Дубовик Олена Анатоліївна, заступниця директора ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України у своєму виступі висловила підтримку учасникам заходу та окреслила шліхи співпраці.
На заході було представлено доповіді науковців і практиків, серед яких:
1
Овчарук Оксана Василівна, зав. відділом компаративістики інформаційно-освітніх інновацій ІЦО НАПН України, д-р пед. наук, проф. та Іванюк Ірина Володимирівна, ст. наук. співробітник відділу компаративістики інформаційно-освітніх інновацій ІЦО НАПН України, кан. пед. наук, ст. дослідник представили у своїй доповіді проміжні результати моніторингу щодо готовності і потреб вчителів щодо використання ІКТ в умовах війни: 2023.
Темою виступу науковців відділу компаративістики інформаційно-освітніх інновацій ІЦО НАПН України Гриценчук Олени Олександрівни, кан. пед. наук., ст. наук. співробітника; Малицької Ірини Дмитріївни, ст. наук. співробітника; КравчиниОксани Євгеніївни, наук. співробітник була «Використання інформаційно-комунікаційних технологій в умовах війни: особливості навчання для дітей з України за кордоном».

2
Педагогічним досвідом, найкращими практиками використання ІКТ для організації та проведення дистанційного/змішаного навчання під час війни, власними історіями роботи шкіл в період окупації і бойових дій, освітянськими проблемами та шляхами їх розв’язанням поділилися з учасниками семінару вчителі та керівники ЗЗСО, а саме:
доповідь «Особливості організації освітнього процесу в Ірпінському ліцеї №2 під час війни» представила Бєлова Ірина Германівна, директор Ірпінського ліцею №2, Ірпінської міської ради Бучанського району;

3
«Особливості організації викладання мистецьких предметів в режимі дистанційного навчання», тема, яку підняв Ашортіа Євген Демурович, директор Ліцею мистецтв №133 Харківської міської ради, учитель історії та правознавства.
Біловол Надія Михайлівна, директор комунального закладу «Верхньокам’янська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» Званівської сільської ради Бахмутського району Донецької області розказала про роботу педагогічного колективу в умовах війни та представила доповідь «Оновлення підходів до організації освітнього процесу в умовах дистанційного/змішаного навчання здобувачів освіти».

4
Тема доповіді «Навчальне відео як ефективний дидактичний засіб на уроках математики під час дистанційного навчання» була висвітлена Бутенко Євгенією Вікторівною, учителькою математики, спеціалістом вищої категорії, вчителькою-методистом КЗ «Липецький ліцей ім. П. В. Щепкіна Липецької сільської ради Харківського району Харківської області».
Останіна Аліна Олександрівна, докторантка КЗВО «Одеська академія неперервної освіти» у своєму виступі «Формування SoftSkills у здобувачів середньої освіти під час вивчення дисциплін природничого циклу в умовах дистанційного навчання» познайомила учасників з аспектами формування та розвитку цифрової компетентності учнів.

5
Протягом семінару проходило обговорення тем, що піднімалися учасниками, відбулася загальна дискусія та формування рекомендацій стейкхолдерам освіти України щодо організації та проведення дистанційного/змішаного навчання у закладах загальної середньої освіти в умовах війни.
З відеозаписом семінару можна ознайомитись за посиланням https://drive.google.com/file/d/1Y6yOdS7zogCZEJfDoVEii6P-eWIa1GPT/view?usp=sharing.

Анонси та оголошення

Вступ до аспірантури у 2024 р. Спеціально організована сесія ЄВІ.

Згідно з Порядком прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році, умовою допуску до вступних іспитів до аспірантури Інституту цифровізації освіти НАПН України є успішне складання єдиного вступного іспиту (ЄВІ).
У вересні 2024 році відбудеться спеціально організована сесія ЄВІ.
Зареєструватися для участі в спецсесії ЄВІ можуть вступники, які:
  • реєструвалися для участі в основній чи додатковій сесії ЄВІ, але не змогли взяти в ній участі;
  • бажають повторно скласти ЄВІ, для покращення результату;
  • не реєструвалися для участі в основній чи додатковій сесії ЄВІ.
Реєстрація для участі в спецсесії ЄВІ триватиме протягом 12–19 серпня 2024 року.
Спеціально організована сесія ЄВІ триватиме протягом 12–14 вересня 2024 року.
Спеціально організована сесія ЄВІ буде проведена за рахунок коштів фізичних та/або юридичних осіб


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


IX МІЖНАРОДНИЙ СЕМІНАР «НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ: ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД (3L-PERSON-2024)

IX Міжнародний семінар «Навчання впродовж життя з використанням ІКТ: особистісно-орієнтований підхід (3L-Person)» з серії семінарів, що продовжує теми, започатковані у 2016 році та пропонує такі підтемами, що відповідають новим викликам у сфері освіти (наприклад, «Синтетичне навчальне середовище: AR/VR/MR, AI в освіті тощо»). Головною ідеєю серії є створення-розробка-впровадження ІКТ на етапах Академічна → Освіта/Навчання → Промисловість. Швидкий перехід світу на дистанційну форму освіти та роботи призвів до появи гібридної робочої сили та потреб подальшої людино-системної інтеграції (HSI), де під «Системою» мається на увазі, перш за все, система освіти. НSI в освіті розглядається як взаємна адаптація людини та ІКТ до К16 + перекваліфікації протягом усього активного життя людини. 


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.