21 березня відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар, організований Інститутом цифровізації освіти НАПН України спільно з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Захід, до якого долучилися близько 300 вчителів, керівників шкіл, методистів, спеціалістів системи післядипломної педагогічної освіти, викладачів ЗВО, аспірантів, докторантів, наукових працівників зі всієї України, пройшов у онлайн форматі.
Семінар відкрив Ляшенко Олександр Іванович, академік-секретар Відділення загальної середньої освіти і цифровізації освітніх систем НАПН України, д-р пед. наук, проф., академік НАПН України.
Із вітальним словом до учасників звернулася Литвинова Світлана Григорівна, д-р пед. наук, ст. наук. співр., в.о. директора ІЦО НАПН України.
Дубовик Олена Анатоліївна, заступниця директора ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України у своєму виступі висловила підтримку учасникам заходу та окреслила шліхи співпраці.
На заході було представлено доповіді науковців і практиків, серед яких:
Овчарук Оксана Василівна, зав. відділом компаративістики інформаційно-освітніх інновацій ІЦО НАПН України, д-р пед. наук, проф. та Іванюк Ірина Володимирівна, ст. наук. співробітник відділу компаративістики інформаційно-освітніх інновацій ІЦО НАПН України, кан. пед. наук, ст. дослідник представили у своїй доповіді проміжні результати моніторингу щодо готовності і потреб вчителів щодо використання ІКТ в умовах війни: 2023.
Темою виступу науковців відділу компаративістики інформаційно-освітніх інновацій ІЦО НАПН України Гриценчук Олени Олександрівни, кан. пед. наук., ст. наук. співробітника; Малицької Ірини Дмитріївни, ст. наук. співробітника; КравчиниОксани Євгеніївни, наук. співробітник була «Використання інформаційно-комунікаційних технологій в умовах війни: особливості навчання для дітей з України за кордоном».
Педагогічним досвідом, найкращими практиками використання ІКТ для організації та проведення дистанційного/змішаного навчання під час війни, власними історіями роботи шкіл в період окупації і бойових дій, освітянськими проблемами та шляхами їх розв’язанням поділилися з учасниками семінару вчителі та керівники ЗЗСО, а саме:
доповідь «Особливості організації освітнього процесу в Ірпінському ліцеї №2 під час війни» представила Бєлова Ірина Германівна, директор Ірпінського ліцею №2, Ірпінської міської ради Бучанського району;
«Особливості організації викладання мистецьких предметів в режимі дистанційного навчання», тема, яку підняв Ашортіа Євген Демурович, директор Ліцею мистецтв №133 Харківської міської ради, учитель історії та правознавства.
Біловол Надія Михайлівна, директор комунального закладу «Верхньокам’янська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» Званівської сільської ради Бахмутського району Донецької області розказала про роботу педагогічного колективу в умовах війни та представила доповідь «Оновлення підходів до організації освітнього процесу в умовах дистанційного/змішаного навчання здобувачів освіти».
Тема доповіді «Навчальне відео як ефективний дидактичний засіб на уроках математики під час дистанційного навчання» була висвітлена Бутенко Євгенією Вікторівною, учителькою математики, спеціалістом вищої категорії, вчителькою-методистом КЗ «Липецький ліцей ім. П. В. Щепкіна Липецької сільської ради Харківського району Харківської області».
Останіна Аліна Олександрівна, докторантка КЗВО «Одеська академія неперервної освіти» у своєму виступі «Формування SoftSkills у здобувачів середньої освіти під час вивчення дисциплін природничого циклу в умовах дистанційного навчання» познайомила учасників з аспектами формування та розвитку цифрової компетентності учнів.
Протягом семінару проходило обговорення тем, що піднімалися учасниками, відбулася загальна дискусія та формування рекомендацій стейкхолдерам освіти України щодо організації та проведення дистанційного/змішаного навчання у закладах загальної середньої освіти в умовах війни.