Всеукраїнський науково-практичний семінар «ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ 2023. ПОШУК РІШЕНЬ У ПЕРІОД ВІЙНИ»

Всеукраїнський науково-практичний семінар «ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ 2023. ПОШУК РІШЕНЬ У ПЕРІОД ВІЙНИ»
21 березня відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар, організований Інститутом цифровізації освіти НАПН України спільно з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Захід, до якого долучилися близько 300 вчителів, керівників шкіл, методистів, спеціалістів системи післядипломної педагогічної освіти, викладачів ЗВО, аспірантів, докторантів, наукових працівників зі всієї України, пройшов у онлайн форматі.

Семінар відкрив Ляшенко Олександр Іванович, академік-секретар Відділення загальної середньої освіти і цифровізації освітніх систем НАПН України, д-р пед. наук, проф., академік НАПН України.
Із вітальним словом до учасників звернулася Литвинова Світлана Григорівна, д-р пед. наук, ст. наук. співр., в.о. директора ІЦО НАПН України.
Дубовик Олена Анатоліївна, заступниця директора ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України у своєму виступі висловила підтримку учасникам заходу та окреслила шліхи співпраці.
На заході було представлено доповіді науковців і практиків, серед яких:
1
Овчарук Оксана Василівна, зав. відділом компаративістики інформаційно-освітніх інновацій ІЦО НАПН України, д-р пед. наук, проф. та Іванюк Ірина Володимирівна, ст. наук. співробітник відділу компаративістики інформаційно-освітніх інновацій ІЦО НАПН України, кан. пед. наук, ст. дослідник представили у своїй доповіді проміжні результати моніторингу щодо готовності і потреб вчителів щодо використання ІКТ в умовах війни: 2023.
Темою виступу науковців відділу компаративістики інформаційно-освітніх інновацій ІЦО НАПН України Гриценчук Олени Олександрівни, кан. пед. наук., ст. наук. співробітника; Малицької Ірини Дмитріївни, ст. наук. співробітника; КравчиниОксани Євгеніївни, наук. співробітник була «Використання інформаційно-комунікаційних технологій в умовах війни: особливості навчання для дітей з України за кордоном».

2
Педагогічним досвідом, найкращими практиками використання ІКТ для організації та проведення дистанційного/змішаного навчання під час війни, власними історіями роботи шкіл в період окупації і бойових дій, освітянськими проблемами та шляхами їх розв’язанням поділилися з учасниками семінару вчителі та керівники ЗЗСО, а саме:
доповідь «Особливості організації освітнього процесу в Ірпінському ліцеї №2 під час війни» представила Бєлова Ірина Германівна, директор Ірпінського ліцею №2, Ірпінської міської ради Бучанського району;

3
«Особливості організації викладання мистецьких предметів в режимі дистанційного навчання», тема, яку підняв Ашортіа Євген Демурович, директор Ліцею мистецтв №133 Харківської міської ради, учитель історії та правознавства.
Біловол Надія Михайлівна, директор комунального закладу «Верхньокам’янська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» Званівської сільської ради Бахмутського району Донецької області розказала про роботу педагогічного колективу в умовах війни та представила доповідь «Оновлення підходів до організації освітнього процесу в умовах дистанційного/змішаного навчання здобувачів освіти».

4
Тема доповіді «Навчальне відео як ефективний дидактичний засіб на уроках математики під час дистанційного навчання» була висвітлена Бутенко Євгенією Вікторівною, учителькою математики, спеціалістом вищої категорії, вчителькою-методистом КЗ «Липецький ліцей ім. П. В. Щепкіна Липецької сільської ради Харківського району Харківської області».
Останіна Аліна Олександрівна, докторантка КЗВО «Одеська академія неперервної освіти» у своєму виступі «Формування SoftSkills у здобувачів середньої освіти під час вивчення дисциплін природничого циклу в умовах дистанційного навчання» познайомила учасників з аспектами формування та розвитку цифрової компетентності учнів.

5
Протягом семінару проходило обговорення тем, що піднімалися учасниками, відбулася загальна дискусія та формування рекомендацій стейкхолдерам освіти України щодо організації та проведення дистанційного/змішаного навчання у закладах загальної середньої освіти в умовах війни.
З відеозаписом семінару можна ознайомитись за посиланням https://drive.google.com/file/d/1Y6yOdS7zogCZEJfDoVEii6P-eWIa1GPT/view?usp=sharing.

Анонси та оголошення

Майстер-клас «Штучний інтелект – поповнення скриньки цифрових інструментів сучасного педагога»

25.04.2024 р. відбудеться майстер-клас «Штучний інтелект – поповнення скриньки цифрових інструментів сучасного педагога». Організатори майстер-класу – співробітниці ІЦО НАПН України: Марія Шишкіна, Майя Мар’єнко, Валентина Коваленко. Запрошуємо до участі


Міжнародна науково-практична конференція "Актуальні аспекти розвитку STEAM-освіти в умовах євроінтеграції"

Запрошуємо взяти участь у роботі IІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Актуальні аспекти розвитку STEAM-освіти в умовах євроінтеграції», яка відбудеться 26 квітня 2024 року в Донецькому державному університеті внутрішніх справ, м. Кропивницький в онлайн форматі.

Місія конференції: обговорення актуальних питань впровадження STEAM-технологій в освітній процес закладів освіти різного рівня та профілю.

Прийом матеріалів конференції до 10.04.2024 р.

Робочі мови конференції: українська, англійська, польська.


ІV МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ» - 2024

Вельмишановні колеги, запрошуємо до участі в міжнародній конференції, яка відбудеться у змішаному форматі 30 квітня 2024 року.

Наша мета: розвиток теоретичних засад і обмін практичним досвідом застосування імерсивних технологій у навчальному процесі закладів освіти різного рівня.


ІНСТИТУТ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ НАПН УКРАЇНИ оголошує конкурс на заміщення посад


Навчання в докторантурі

Запрошуємо на навчання в докторантуру Інституту цифровізації освіти НАПН України для здобуття ступеня доктора наук з наукової спеціальності: 13.00.10 - інформаційно-комунікаційні технології в освіті.


ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДО АСПІРАНТУРИ В 2024 РОЦІ

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 06 березня 2024 року № 266 було затверджено Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.