Доповідь про результати досліджень формування компетентностей учасників освітнього процесу на основі хмаро орієнтованих інформаційно-освітніх систем

Доповідь про результати досліджень формування компетентностей учасників освітнього процесу на основі хмаро орієнтованих інформаційно-освітніх систем

18 березня 2021 р. на засіданні Президії НАПН України директор Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, дійсний член НАПН України, доктор технічних наук, професор Биков В.Ю. представив доповідь про результати досліджень в Інституті інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України щодо формування компетентностей учасників освітнього процесу на основі хмаро орієнтованих інформаційно-освітніх систем.

https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-1-2-3

Заслухавши доповідь, члени Президії відзначили, що педагогічні проблеми цифровізації освіти на всіх її рівнях набувають у нинішніх умовах пріоритетного значення і мають знаходити відображення тією або іншою мірою у переважній більшості наукових досліджень, які здійснюються в установах академії. Однією з важливих тенденцій імплементації інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес є посилення уваги до з’ясування і використання можливостей хмаро орієнтованих інформаційних технологій для розв’язання різноманітних освітніх завдань. У цьому контексті заслуговує на увагу комплекс наукових досліджень: «Адаптивна хмаро орієнтована система навчання та професійного розвитку вчителів закладів загальної середньої освіти» (керівник – д-р. пед. наук, с.н.с., М.П. Шишкіна), «Система комп’ютерного моделювання пізнавальних завдань для формування компетентностей учнів з природничо-математичних предметів» (керівник – д-р. пед. наук, с.н.с. С.Г. Литвинова), «Методика використання відкритих електронних науково-освітніх систем для розвитку інформаційно-дослідницької компетентності наукових і науково-педагогічних працівників» (керівники – к.пед.н., с.н.с. А.В Яцишин., к.пед.н. С.М. Іванова), здійснених в Інституті інформаційних технологій і засобів навчання у 2018-2020 рр.

Дослідження науковців Інституту інформаційних технологій і засобів навчання відзначаються поєднанням фундаментального характеру здобутих результатів з їх вираженою практичною спрямованістю. До вагомих теоретичних результатів виконаних досліджень слід віднести обґрунтовані й розроблені концептуальну модель системи комп’ютерного моделювання та способи її використання у процесі формування компетентностей учнів з природничо-математичних предметів; принципи й методи формування хмаро орієнтованої системи закладу освіти, втілені в розроблену адаптивну хмаро орієнтовану систему навчання і професійного розвитку вчителів; модель інформаційно-аналітичної підтримки педагогічних досліджень на основі електронних систем відкритого доступу. Практично значущими є розроблені методики використання зазначених моделей в навчальній і науковій діяльності для формування компетентностей учасників освітнього процесу.

Здобуті наукові результати експериментально апробовані у понад 100 закладах загальної середньої освіти, близько 40 закладах вищої та післядипломної освіти, наукових установах і активно впроваджуються в широку освітню практику. Вони викладені у підготовлених і виданих двох монографіях, двох методичних посібниках, двох методичних рекомендаціях, у понад 400 науково-методичних друкованих праць, 126 з яких опубліковано у фахових виданнях України, що входять до наукометричних баз, 80 – у зарубіжних виданнях, 112 – у виданнях, що індексуються Scopus та Web of Science Core Collection. Всю продукцію внесено до Електронної бібліотеки НАПН України. Протягом 2018-2020 рр. з цього масиву електронних ресурсів зафіксовано понад 30 тис. завантажень. Розроблено і впроваджено два дистанційні навчальні курси з використання хмарних сервісів відкритої науки в освітньому процесі. Результати досліджень оприлюднено на близько 500 конференціях, семінарах, інших науково-педагогічних заходах.

ВЮ_2.jpg

Анонси та оголошення

ІНСТИТУТ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ НАПН УКРАЇНИ оголошує конкурс на заміщення посад


ХІІ Міжнародна науково-практична конференція «MoodleMoot Ukraine 2024. Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle»

Запрошуємо викладачів, науковців, аспірантів, студентів, фахівців з організації навчального процесу, дистанційного навчання – усіх, хто використовує або планує використовувати систему управління навчанням Moodle, взяти участь у конференції 31 травня 2024 р.


Навчання в докторантурі

Запрошуємо на навчання в докторантуру Інституту цифровізації освіти НАПН України для здобуття ступеня доктора наук з наукової спеціальності: 13.00.10 - інформаційно-комунікаційні технології в освіті.


ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДО АСПІРАНТУРИ В 2024 РОЦІ

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 06 березня 2024 року № 266 було затверджено Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році.


Пропозиції до освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії

Всі зацікавлені особи мають можливість надати свої пропозиції та рекомендації до проекту освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті" (спеціальність "011 Освітні, педагогічні науки") в Інституті цифровізації освіті НАПН України, з метою її вдосконалення.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


IX МІЖНАРОДНИЙ СЕМІНАР «НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ: ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД (3L-PERSON-2024)

IX Міжнародний семінар «Навчання впродовж життя з використанням ІКТ: особистісно-орієнтований підхід (3L-Person)» з серії семінарів, що продовжує теми, започатковані у 2016 році та пропонує такі підтемами, що відповідають новим викликам у сфері освіти (наприклад, «Синтетичне навчальне середовище: AR/VR/MR, AI в освіті тощо»). Головною ідеєю серії є створення-розробка-впровадження ІКТ на етапах Академічна → Освіта/Навчання → Промисловість. Швидкий перехід світу на дистанційну форму освіти та роботи призвів до появи гібридної робочої сили та потреб подальшої людино-системної інтеграції (HSI), де під «Системою» мається на увазі, перш за все, система освіти. НSI в освіті розглядається як взаємна адаптація людини та ІКТ до К16 + перекваліфікації протягом усього активного життя людини. 


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.